Author Topic: with out adcence earn money internet  (Read 1406 times)

Offline BRE SALAM SONY

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 815
  • I like to be a Entrepreneur in any sector.insallah
    • View Profile
    • Special Discount For hajj and Umrah Guest
with out adcence earn money internet
« on: August 31, 2010, 05:14:05 PM »
আমরা সবাই  গুগলি এডসেন্স নিয়ে এতটাই চিন্তিত হয়ে পরেছি যে, কোন কারন বসত গুগলি এডসেন্স ডিসেবল করে দিলে এমন অবস্থা মনে হয় যেন আকাশ মাথায় ভেঙ্গে পড়েছে। অবশ্য এটাই স্বাভাবিক কারন ক্যাশ ডলার ইনকাম বন্ধ!!!

আমরা সবাই  গুগলি এডসেন্স নিয়ে এতটাই চিন্তিত হয়ে পরেছি যে, কোন কারন বসত গুগলি এডসেন্স ডিসেবল করে দিলে এমন অবস্থা মনে হয় যেন আকাশ  ভেঙ্গে পড়েছে। অবশ্য এটাই স্বাভাবিক কারন ক্যাশ ডলার ইনকাম বন্ধ!!! সাধারনতঃ গুগলি এডসেন্স ডিসেবল করে দিলে দ্বিতীয়বার সচল হয়ার সম্ভাবনা খুবই ক্ষীন। তাই গুগলি এডসেন্স এর বিকল্প হিসাবে খুব সুনামের সহিত অনেক গুলো প্রতিষ্টান কাজ করছে তার মধ্য খেকে যে গুলো সুনামের সহিত পাবলিশার এর টাকা পে করছে এবং ভালো সুবিধা দিচ্ছে তাদের পর্যায়ক্রমে বর্ননা দিব যা সবার উপকারে আসতে পারে। এখানে উল্লেখযোগ্য গুগলি এডসেন্স এর ১৮৪টি বিকল্প (একাংশ) :

বিকল্প (একাংশ) :

AdBrite
   

Clicksor
   
Bidvertiser

 
   

Chitika

AdToll
   

Exit Junction
   

Yahoo Publisher Network
   

Target Point

Fast click
   

ClickThruTraffic
   

Absolute Agency
   

AcceleratorMedia

ad pepper media
   

adagency1 *
   

Adconian

AdDynamix
   

ADEngage
   

Adgenta QAds
   

adgridwork

Adicate
   

Adify
   

AdJungle
   

Adknowledge *

AdlandPro
   

Adlink Media
   

AdMentum
   

AdMob

AdOrigin
   

Adperk
   

Ads-Click
   

ADSDAQ Ad Exchange

adsmarket
   

AdSmart
   

adtechnica
   

Adtegrity.com

Advertising.com
   

Advertlets
   

AdVolcano *

AffiliateFuel
   

AffiliateFuture *
   

Agendize
   

AmaSensAds

Amazon
   

Ampira Media
   

Anastasia International
   

Auction Ads *

AVN Ads *
   

Axill
   

AzoogleAds
   

Bannerconnect

BannerSpace
   

BardzoMedia
   

BClick

Bla.st
   

Black Label Ads *
   

BlinkAccess
   

BlogAds

BlogKits
   

BlueFN *
   

BlueLithium
   

BurstMedia *

BusinessLinked
   

buyat
   

Casale Media
   

CBprosense

Claxon *
   

Click2Sell
   

ClickBank

Clickbooth
   

Clickhype
   

YesAdvertising
   

clickXchange

clixGalore
   

CNet Shopper
   

Commission Junction
   

Commission Monster

Copernic Media
   

CoverClicks *
   

CPX Interactive
   

CrispAds *

CyberBounty
   

DarkBlue
   

Dragon Media Online
   

easyAd

AdBrite
   

Clicksor
   

Bidvertiser
   

Chitika

AdToll
   

Exit Junction
   

Yahoo Publisher Network
   

Target Point

Fast click
   

ClickThruTraffic
   

Absolute Agency
   

AcceleratorMedia

ad pepper media
   

adagency1 *
   

Adconian

AdDynamix
   

ADEngage
   

Adgenta QAds
   

adgridwork

বর্তমানে গুগলের adsense এর সর্বোত্তম বিকল্প।  তাদের payouts ও খুব আকর্ষণীয় । তারা Adsenseএর চেয়ে শর্তাবলী এবং অবস্থা আরও বেশি relax করেছে  এবং আরও অধিক  বেশি ব্লগাররা সহ ক্ষুদ্রতর প্রকাশকদের সাদরে গ্রহণ করছে।

আভ্যন্তরীন প্রক্রিয়া: যদি আপনি আপনার নিজের ad হার নিযুক্ত করতে একটি প্রকাশক(পাবলিশার) AdBritere হন, এবং অনুমোদন করুন অথবা প্রতি ad বাতিল করুন তাহলে আপনার স্থানের জন্য  ad ক্রয় করে অথবা AdBrite স্বয়ংক্রিয় ad  সর্বদা গ্রহণ করেছে। AdBrite এর marketplaceএর মধ্য দিয়ে sell করে এবং আপনার পরিদর্শকে ads তাৎক্ষনিকভাবে বিক্রি করে আপনাকে এখানে সক্রিয় করে সংযোগ করে এবং বিক্রয় দল গঠন করে দেয়।এড রাজস্ব আপনার পছন্দানুযায়ী ৭৫/২৫ typically বিভক্ত করে। এইচটিএমএলের একটি ক্ষুদ্র snippetএর মধ্য দিয়ে আপনার স্থানে রেখে, তারা বিক্রয় serving, scheduling, billing, গ্রাহক পরিচালনা করে। AdBrite এর বিক্রয়ের অর্ধেকের সম্বন্ধে marketplace থেকে তৈরি করা হয় এবং বিক্রয় দল গঠন করে, অন্যান্য অর্ধেকার সময় আপনার ওয়েবসাইটে ব্যবহারকারী আপনার Ad এখানে থেকে তৈরি করা হচ্ছে এবং ক্লিক করা হচ্ছে।একজন advertiser হিসেবে আপনার নিজের ad হার নিযুক্ত করতে AdBrite ব্যবহার করতে পারেন এবং একটি একক সংগঠিত প্রচারকার্য ক্রয় করার সঙ্গে ৮০, ০০০ স্থান বা আরও বেশি  পরিদর্শকের ওপর তাৎক্ষনিকভাবে পৌঁছায়।

AdBrite এর সময় ঐতিহ্যবাহী ad নেটওয়ার্ক যেমন গুগল AdSenseএর চেয়ে আরও বেশি রাজস্ব এবং ভাল adsএর সঙ্গে প্রকাশক জোগান দিতে পারে, তারা আপনার অতিথি/পরিদর্শকে ads সরাসরিভাবে বিক্রি করার মধ্যে অতিরিক্ত ad রাজস্ব তৈরি করতে আপনার জন্য একটি রাস্তা  করে দেয়। Ad Brite আপনাকে আপনার নিজের ন্যুনতম bid মূল্য ও দেওয়ায় নির্বাচন করে এবং একটি বিকল্প ad সার্ভিস দেয়।

যদি আপনি বন্ধ AdBrite run-of-network ads বদৌলেতে আপনার ওয়েবসাইট অপশনে AdBrite ব্যবহার করেন  এবং AdBrite ads কেবল প্রদর্শন করবে যে আপনার স্থানে competitors ads প্রতিরোধ করতে আপনার এড অনুমোদন করা হচ্ছে দেখা হচ্ছে। যদি আপনার কোনও ads চলন্ত নেই, তবু আপনার Ad অথবা আপনার বিকল্প ad সরবরাহকারী এখানে প্রদর্শন করবেন।

AdBrite  Blogs and Bloggers এর সাইট সাদরে গ্রহণ করছে ।

আমার অভিজ্ঞতা  বলতে পারি  আপনি AdBriteএর সঙ্গে signup করুন এবং seeing প্রাসঙ্গিক ads প্রদর্শন করতে আপনার ওয়েবসাইটে তাদের কোড রাখুন এবং যথাযথ ভাবে আয় করুন।

AdBrite এখানে সাইনআপ করুন এড পাবলিশার এর জন্য।

উপরোক্ত গুগলি এডসেন্স এর বিকল্প প্রতিষ্টান গুলোর একাংশ দেয়া হয়েছে বাকী অংশ এক এক করে পর্যায়ক্রমে প্রয়োজনীয় ধারাবাহিক বর্ননা অব্যাহত থাকবে। চলবে..............................
আল্লাহর রহমতে প্রতি বছর হজ্জ করছি।
হাজীদের খেদমত করে যেতে চাই।
রিয়েল এস্টেট এ ভাল কিছু করব ইণসাআল্লাহ।
01711165606,MAKKAH=0503319954

My Web site : www.zilhajjgroup.com
www.holyhajjgroup.com

Offline jafar_bre

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 611
  • জানতে চাই , শিখতে চাই , শেখাতে চাই
    • View Profile
Re: with out adcence earn money internet
« Reply #1 on: September 20, 2010, 04:09:26 PM »
Making money online used to pretty much require you to have your own Web site, products to sell and some marketing savvy. But a new generation of dot-coms have arisen that will pay you for what you know and who you know without you having to be a web designer or a marketing genius.
But it's hard to tell hype from the real deal. I did a search on "make money online" and "making money online", and much of the information out there is just promoting various infoproducts, mostly about Internet marketing. I see why people sometimes ask, "Is anyone making money online besides Internet marketing experts?"
So I put together a list of business opportunities with legitimate companies that:

Pay cash, not just points towards rewards or a chance to win money
Don't require you to have your own Web domain or your own products
Don't involve any hard-selling
Aren't just promoting more Internet marketing
Give a good return on your time investment
In the interest of objectivity, none of the links below are affiliate links, and none of them have paid or provided any other consideration for their presence here. These are legitimate companies with business models that allow you to get paid for a wide range of activities.
Help friends find better jobs.

Sites like ReferEarns, Zyoin, Who Do You Know For Dough?, Bohire and WiseStepp connect employers with prospective employees, many of whom are already employed and not actively job-hunting, via networking - the people who know these qualified candidates. Rewards for referring a candidate who gets hired range from $50 on up to several thousand dollars - not chump change. If you know a lot of job-seekers (and who doesn't these days?), this is a great way to break into the recruiting business with no overhead.

Connect suppliers with buyers.

Referral fees are a common practice in business, but they haven't been used much in online networking sites because there was no way to track them. Sites like Salesconx, InnerSell and uRefer now provide that. Vendors set the referral fees they're willing to pay (and for what), and when the transaction happens, you get paid. uRefer also allows merchants to set up referral programs for introductions and meetings, as well as transactions.

Write.

A growing number of sites will pay for your articles or blog posts. Associated Content and Helium will "pay for performance" based on page views for just about anything you want to write about. Articles on specific topics they're looking for can earn direct payments up to about $200. The rates are probably low for established writers, but if you're trying to break into the field and have time on your hands, they're a great way to start. Also, a lot of companies are looking for part-time bloggers. They may pay per post or on a steady contract. Our Weblogs Guide posts blogging jobs weekly in the forum.

Start your own blog.

You don't have to have your own Web site, or install blogging software, or even figure out how to set up the advertising. At Blogger you can set up a blog for free in less than five minutes without knowing a thing about web design, and Blogger even automates setting up Google AdSense so you can make money off your blog by displaying ads and getting paid when people click on the ads. To make even more money from it, set up an affiliate program (see below) for books, music, etc., and insert your affiliate links whenever you refer to those items. You'll have to get a lot of traffic to become a six-figure blogger, but pick an interesting topic, write well, tell all your friends, and you're off to a good start.

Related: Monetizing Your Blog

Create topical resource hubs.

Are you an expert on a particular niche topic? Can you put together an overview of the topic and assemble some of the best resources on the topic from around the web? Then you can create topical hubs and get paid through sites like Squidoo, HugPages and Google Knol. Payments are based on a combination of ad revenue and affiliate fees. You'll get higher rates doing it on your own, but these sites have a built-in supply of traffic and tools to make content creation easier.

Advertise other people's products.

If you already have a Web site or a blog, look for vendors that offer related but non-competing products and see if they have an affiliate program. Stick to familiar products and brands - they're easier to sell. To promote those products:

Place simple text or graphical ads in appropriate places on your site
Include links to purchase products you review or recommend in a blog, discussion forum or mailing list you control
Create a dedicated sales page or Web site to promote a particular product
They all work - it just depends on how much time you have to spend on it and your level of expertise with Web design and marketing.
Related: How to Really Make Money on the Internet With an Amazon.com Affiliate Site

Microstock photography.

You don't have to be a professional photographer to sell your photos for money. People are constantly in need of stock photography for websites, presentations, brochures and so on, and are willing to pay for the right image. People generally search for images on stock photography sites by keywords, not by photographer, so you have the same chance as anyone else of having your image picked. Just be careful that you don't have images of trademarked brands, copyrighted art or people's faces that are readily identifiable (unless you have a model release), but just about anything else is fair game, and I promise - you'd be amazed what people need pictures of, so don't make any assumptions. If it's a decent photo, upload it. Some sites to get you started include Fotolia, ShutterStock, Dreamstime and iStockphoto. The great thing about this is that it's truly "set it and forget it".

The above list is by no means comprehensive, but it highlights some of the new and interesting ways to make money online without investing any money, without having a product of your own, and without having expert sales and marketing skills. Most of all, unlike taking surveys or getting paid to read e-mail, the potential return on your time investment is substantial
http://entrepreneurs.about.com/od/homebasedbusiness/a/makemoneyonline.htm
JAFAR IQBAL
 ID: 091-27-128
Department of Real Estate
Daffodil International University


JAFAR IQBAL
1st Student
Department of Real Estate
Asst.manager(Sales)
Rupayan Group
Cell # 01787147157.
jafar_iqbal@diu.edu.bd