Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Fahmi Hasan

Pages: 1 2 [3] 4 5 6
31
The National Final of Get in the Ring - a Global Startup Competition where promising start-ups of different public and private universities of Bangladesh fight to fly to Global Meet Up , was held on May 08, 2018 at 71 Milonayoton of Daffodil International University in the capital . Nusrat Jahan Rysa of Arced Foundation won the championship of National Final of Get in the Ring-2018, Bangladesh beating 11 other competitors.



More News: http://news.daffodilvarsity.edu.bd/1348-nusrat-jahan-rysa-won-the-national-final-of-get-in-the-ring-2018-in-bangladesh.html

32
Students' Activities / Art of Living Parents' Day, Spring 2018
« on: May 10, 2018, 09:44:39 AM »
To strengthen the triangular relationship and strong bonding of parents–students and teachers, Daffodil International University (DIU) is going to organize "Art of Living Parents’ Day" under the course of ‘Art of Living’ on April 06, 2018 at the picturesque permanent campus of DIU at Ashulia. 



More photos: https://www.facebook.com/pg/artofliving.social/photos/?tab=album&album_id=1346933005407398

33
http://www.the-prominent.com/news-others-article-6221/

ঢাকায় সাবধানতা অবলম্বনে মেনে চলুন কিছু নিয়মঃ

১. ঢাকায় বাসযাত্রার সময় কখনো জানালার পাশে বসে মুঠোফোন ব্যবহার করবেন না। যেকোনো সময় ছিনতাইয়ের কবলে পড়তে পারেন। শুধু বাস নয়—কার, উবার, রিকশা কিছুই নিরাপদ নয় এ শহরে। সিএনজি চালিত অটোরিকশার ছাদ কেটেও মুঠোফোন নিয়ে যায় ছিনতাইকারীরা। অতএব যাত্রাপথে মুঠোফোন পকেটে কিংবা ব্যাগের ভেতর রাখুন। যেসব নারী নাকে বা কানে সোনার গহনা  পড়েন, তারা আরও সাবধানতা অবলম্বন করুন। কারণ যাত্রাপথে এসব মূল্যবান গহনা ছিনতাইয়ের ঘটনাও অহরহ ঘটছে।

২. রিকশায় চলাচলের সময় কোলের ওপর ব্যাগ রাখবেন না। পাশ থেকে মটরসাইকেল কিংবা গাড়িতে করে ছিনতাইকারীরা এসে হ্যাঁচকা টান দিয়ে নিয়ে যাবে। শক্ত করে ব্যাগ ধরে রাখলেও বিপদ! ছিনতাইকারীরা ব্যাগ টান দিলে আপনি রাস্তায় গিয়ে পড়বেন এবং আপনাকে রাস্তায় ছেঁচড়িয়ে অনেক দূর টেনে নিয়ে যাবে। তাতে মাথার এবং মেরুদণ্ডের মারাত্মক ক্ষতি হবার সম্ভাবনা থাকবে। ব্যাকপ্যাক ব্যাবহার করুন তবে সেটা পিঠে না ঝোলানোই ভালো। ব্যাগ দুই পায়ের ফাঁকে রেখে পা দুটো দিয়ে আড়াল করে রাখুন।

৩. রাস্তায় কিছু খাবেন না। দূরপাল্লার যাত্রা হলে বাড়ি থেকে খাবার সঙ্গে ‍নিন অথবা প্যাকেটজাত কিছু খান। পাশের যাত্রীর দেওয়া খাবার পরিহার করুন, পাশাপাশি রাস্তার পাশের দোকান থেকে ডাব কিংবা অন্য কিছু খাওয়া থেকেও বিরত থাকুন। কারণ আপনি যে পানি বা ডাব কিনলেন অথবা অন্যকিছু, তাতেই থাকতে পারে ওষুধ মেশানো। প্রতারকরা এখন অনেক চালাক। তাই কোনো রকম খোলা খাবার খাবেন না।

৪. ট্রেন যাত্রার সময় দরজার পাশে কিংবা দুই কামরার পাশে দাঁড়াবেন না। দরজায় দাঁড়িয়ে ধুমপান করবেন না। ট্রেনের ছাদে চলাচল যতোই রোমান্টিক লাগুক না কেন, তা থেকে বিরত থাকুন। কারণ যে অপরাধীচক্র ছিনতাই করে, তারা খুবই নির্দয় এবং বেপরোয়া। এদের শিকার হওয়া অনেক যাত্রীর লাশ পাওয়া যায় সারাদেশের ট্রেন লাইনের আশেপাশে। বেশিরভাগই বেওয়ারিশ হিসেবে দাফন করে ফেলা হয়।

৫. অনেক সাবধান থাকার পরেও কখনো কখনো ছিনতাইয়ের কবলে পড়তে পারেন। দেখা যাচ্ছে, ছিনতাইকারী বেশ কয়েকজন। আপনি একা, চারপাশে কেউ নেই। আপনাকে ঘেরাও করে রেখেছে। আপনার পকেটে দামী ফোন।  কী করবেন তখন? এসবক্ষেত্রে বুদ্ধিমত্তার পরিচয় হচ্ছে, ফোনের মায়া ত্যাগ করা। কারণ যারা ছিনতাইকারী তাদের বেশিরভাগই নেশাগ্রস্থ। এরা খুব একটা চিন্তা করেনা কিছু একটা করে বসার আগে। তাই এরকম পরিস্থিতিতে নিজেকে খুব বেশি সাহসী প্রমাণ না করাই ভালো। বেঘোরে প্রাণটা যাবে। আপনার জীবনের মূল্য পৃথিবীর যেকোনো দামী ফোনের চেয়েও অনেক বেশি।

৬. বান্ধবী বা মেয়ে বন্ধুর সাথে রেস্টুরেন্ট বা পার্কে যাচ্ছেন। হঠাৎ দেখবেন আপনার চারপাশে একদল ছেলের আবির্ভাব। এরা একটা চক্র। দেখবেন তারা আপনাদের নিয়ে নানা রকম আজে বাজে কথা বলছে, বাজে ইঙ্গিত দিচ্ছে। আসলে ওরা চাইছেই আপনাকে উত্তেজিত করে একটা ঝামেলায় বাঁধাতে। এতে ওদের লাভ। সেটা কিরকম? ধরা যাক আপনি মাথা গরম করে ঝামেলায় জড়ালেন। ওরা আপনাকে অপমান করেছে বলে আপনি পাল্টা কিছু বললেন বা করলেন। এই পেয়ে গেলো সুযোগ। ওরা তখন বাইরে থেকে নেতা গোছের কাউকে ধরে আনবে। যিনি এসেই আপনাকে আপনার বান্ধবীর সামনেই নানান রকমভাবে জেরা করবে। তারপর বিচারে আপনাকেই দোষী বানিয়ে দেবে। তারপর মিটমাট করার নাম করে আপনার কাছ থেকে জরিমানা বাবদ টাকা পয়সা কিংবা দামী ঘড়ি, ফোন অথবা ল্যাপটপট রেখে দেবে। তাই এসব জায়গায় কথা বাড়ানো মানেই ঝামেলা ডেকে আনা। আর নির্জন জায়গা হলে এদের দেখা মাত্রই সরে পড়ুন।

৭. ভোররাতে ঢাকা এসে পৌঁছেছেন। সাহস দেখিয়ে রাস্তায় নেমে পড়তে যাবেন না। বাসস্টপে বা ট্রেন স্টেশনেই অপেক্ষা করুন। সকালে যখন রাস্তায় যথেষ্ঠ মানুষ থাকবে তখন বের হন।

৮. ট্রেন স্টেশনে বা সদরঘাটে নিজে নিজে বয়ে নিয়ে যেতে পারেন না এমন বোঝা নিয়ে এসেছেন তো বিপদে পড়েছেন! মাথায় করে পৌঁছে দেয়ার নামে আপনার কাছ থেকে চাদার মতো ৪০০-৫০০ টাকা খসিয়ে ছাড়বে কুলিরা। তাই সাবধানে থাকুন, দরদাম করে তারপর কুলি ঠিক করুন।
যতই ভালো লাগুক, ট্রেনের ছাদে বা বাসের ছাদে ভ্রমণ করা থেকে বিরত থাকুন।

৯. নিউমার্কেট বা নীলক্ষেতের মত জায়গায় কেনাকাটা করতে গেলে খুবই সাবধান। কৌতুহলের বশে কোনো কিছুর দাম জিজ্ঞেস করলেও এখানে আপনাকে পাল্টা দাম বলার জন্য জোরাজুরি করবে। মনে রাখবেন এখানে মেজাজ দেখিয়ে লাভ নাই, এখানকার দোকানীরা সংঘবদ্ধ হয়ে কাজ করে। তাছাড়া সাথে কোনো নারী থাকলে তো আরো বেশি ঝামেলা করবে। এসব পরিস্থিতিতে জোরাজুরি করলে যা হয় একটা দাম বলুন। দরকার হলে অকল্পনীয় রকম কম দাম বলুন। আপনার সামর্থ্য এবং জিনিসপত্রের মূল্যজ্ঞান নিয়ে ওরা অপমান করবে। যতোই অপমানিত লাগুক আপনি সরে যান। এসব জায়গায় কোনো ক্রেতা ঝামেলা করে মার না খেয়ে বাড়ি ফেরেনা সাধারণত।

১০. বাসে উঠলে প্যান্টের পিছনের পকেটে ওয়ালেট বা সামনের পকেটে মোবাইল রাখা নিরাপদ না। সামনের পকেটে এসব জিনিস রাখুন। অথবা সাথে ব্যাগ থাকলে ব্যাগের ভেতর ফোন আর মানিব্যাগ রেখে চেইন ভালো করে লাগিয়ে দিন। ব্যাগের দিকে নজর রাখুন।

১১. বাণিজ্যমেলা, চিড়িয়াখানা, চন্দ্রিমা উদ্যান কিংবা শিশুপার্কে গিয়ে দাম না জেনে কোনো খাবার খাবেন না। দেখা যাবে একটা সিংগাড়া কিংবা আধা প্লেট বিরিয়ানি খাইয়ে ৪০০-৫০০টাকার বিল ধরিয়ে দেবে আপনাকে। শিশু পার্ক বা চন্দ্রিমা উদ্যানে দাম জিজ্ঞাসা না করে ফুচকা খাবেন না। কেননা খেয়ে ফেলার পর ফুচকার দাম ১০০/১৫০ বললে কিছু করার থাকে না। খাবার আগে দাম জিজ্ঞাসা করুন।

১২. রাতে ঘোরাঘুরি না করাই ভালো। কারণ রাতে ছিনতাইয়ের ঘটনা ঘটে বেশি। এমনকি পুলিশ ধরলেও বিপদ। যতই নির্দোষ হন, পুলিশ যদি বুঝতে না চায় আর আপনাকে আটকে রাখার নিয়ত যদি থাকে, তাহলে আপনার কিছুই করার থাকবে না। তাই ভালো হয় খুব জরুরি দরকার না হলে রাতে রাস্তায় না বের হওয়া। আর নিতান্তই যদি বের হতে হয় তাহলে বাড়ির লোকজনকে জানিয়ে রাখুন কোথায় যাচ্ছেন। বিপদে পড়লে কাকে কাকে ফোন করতে হবে সেটাও জেনে নিন।

১৩. বাসস্ট্যান্ডে দাঁড়িয়ে আছেন, হঠাৎ একটা মাইক্রোবাস এসে থামলো আপনার সামনে। সেটা প্রাইভেট গাড়িও হতে পারে। আপনাকে চালক বলবে সে গ্যারেজে ফেরার পথে বাড়তি কিছু ‘ট্রিপ’ নিচ্ছে। খুব অল্প ভাড়ায় আপনাকে পৌছে দেবার কথা বলবে। আপনি উঠবেন না। নারী হলে তো আরো আরো বেশি সাবধান হোন। যতোই আরামের ভ্রমনের নিশ্চয়তা দিক, আর আশেপাশের সিটের যাত্রীদের যতই নির্ভার নিশ্চিন্ত লাগুক। উঠবেন না। কেননা এরকম একটা প্রস্তাবে রাজি হলে আপনিই হতে পারেন ছিনতাই, ধর্ষণ বা কিডন্যাপিংয়ের শিকার। রাতের বেলা পাবলিক ট্রান্সপোর্ট ব্যাবহার করুন যেটায় লোকজন আগে থেকেই উঠে আছে। আপনার গন্তব্য যদি শেষ স্টপেজে হয় তাহলে আশেপাশের যাত্রীদেরকে জিজ্ঞাসা করুন তারা কেউ অতদূর যাচ্ছে কিনা। গেলে তাদের সাথে একসাথে নামুন।

১৪. রাস্তায় দাঁড়িয়ে আছেন। হঠাৎ ভদ্রবেশি কেউ এসে, সে হতে পারে ছেলে বা মেয়ে বা বয়ষ্ক পুরুষ কিংবা মহিলা, আপনার ফোন চাইলো। বললো, উনার কোন একটা সমস্যার কথা, এক্ষুনি একটা ফোন দিতে হবে কাউকে। আপনি বিশ্বাস করে ফোনটা দিলেন, দেখবেন পরক্ষণেই হুট করে বাইকে উঠে হাওয়া।

১৫. সাথে সবসময় আইডি কার্ড রাখুন। বিপদে পড়লে খুব কাজে দেয়। হয়তো কোনো দূর্ঘটনা ঘটেছে, অজ্ঞান হয়ে পড়ে আছেন, তখন যারা আপনাকে উদ্ধার করতে আসবে তারা আপনার পরিবার পরিজনকে জানাতে পারবে।

১৬. বড় অংকের নগদ টাকা কখনোই একসাথে নিয়ে চলাফেরা করবেন না। চেষ্টা করুন নগদ লেনদেন আপনার ব্যাংকের কোনো একটি শাখায় সারতে যাতে করে লেনদেন হয়ে গেলেই টাকাটা আপনার একাউন্টে জমা দিয়ে দিতে পারেন।

১৭. নতুন বিবাহিত হলে এবং স্ত্রীকে সাথে নিয়ে ঘুরতে এলে কাবিননামার ছবি মোবাইলে তুলে রাখুন। কখন কোন কাজে লেগে যাবে বুঝতেও পারবেন না।

সবচেয়ে বড় কথা, সবসময় সতর্ক থাকুন, চোখ কান খোলা রাখুন। মনে রাখবেন আপনার নিরাপত্তা আপনারই হাতে।

34
Students' Activities / Foundation Class for Spring 2018
« on: December 18, 2017, 03:34:00 PM »
Freshers of Spring 2018 semester have started their first class of university life on 17 December 2017. The foundation class of spring 2018 started by 'Art of Living' session, conducted by Mr. Syed Mizanur Rahman, Director of Students' Affairs.



Foundation Class is specially designed for the newly enrolled students in every semester managed by Office of The Director of Students’ Affairs of Daffodil International University.


Exclusively designed six courses are being conducted during the foundation classes including Campus Orientation which is intended to get them introduced with our well-equipped campus and library. Regular subjects:
1. Art of Living
2. Basic English
3. Basic Communication
4. ICT for Education
5. Ethics & Human Values

There will also be some special sessions of Honorable Vice Chancellor, Pro Vice Chancellor, Librarian of DIU.

35
আমাদের পরিবার অসীম ভালোবাসার, সীমাহীন সম্ভাবনা <3
Family, a school of unconditional Love <3
A great work done by:
Project Supervisor : Nasir Uddin Koli
Creative Director : Ferdous Naeem
Director : Chandan Aumi
DOP : Shoaib Syed
Photographer: Shahaz Uddin
Cast : M Kar Pratyay , Rekha Rani Goon
Chief Assistant Director : Ferdous Naeem
Art Director : Umme Rafsani Islam, Aditi Bala
Assistant Director : Fahad Abbasy, Susmoy Sarker, Akramul H. Sazib
Production Manager: Mohammad Rahin
Overall Coordination: Office of the Director of Students' Affairs

https://www.youtube.com/watch?v=fM6laLxag_Y&feature=youtu.be

36
Students' Activities / Female Sports Week
« on: November 23, 2017, 11:26:49 AM »
Female Sports Week will be started from 26 November, 2017 at DIU Permanent Campus, Ashulia, Savar, Dhaka.
Practice session has been started.


37
Congratulations Daffodilian!
Student of Journalism and Mass Communication Department and Young Director Hemanta Sadeeq pose with the Award. A Short film ‘A Letter to God’ directed by Hemanta Sadik, has won ‘Best Drama’ and ‘Jury Award’ in Real to Real Global Youth Film Festival at Hollywood and Ringerike International Youth Film Festival at Norway respectively. Congratulations again!



http://www.prothom-alo.com/entertainment/article/1370296/%E0%A6%88%E0%A6%B6%E0%A7%8D%E0%A6%AC%E0%A6%B0%E0%A7%87%E0%A6%B0-%E0%A6%95%E0%A6%BE%E0%A6%9B%E0%A7%87-%E0%A6%B2%E0%A7%87%E0%A6%96%E0%A6%BE-%E0%A6%9A%E0%A6%BF%E0%A6%A0%E0%A6%BF-%E0%A6%AA%E0%A7%87%E0%A6%B2-%E0%A6%AA%E0%A7%81%E0%A6%B0%E0%A6%B8%E0%A7%8D%E0%A6%95%E0%A6%BE%E0%A6%B0

38
A new dimension has been added by the “All Stars Daffodil”, a drama club of Daffodil International University. They performed a drama titled “মানুষ ব্যাপ্ত মানুষ” in the closing ceremony of “দিক আন্তঃ বিশ্ববিদ্যালয় নাট্য উৎসব ২০১৭ “at Shahjalal University of Science and Technology (SUST), Sylhet on 8th November 2017 at 6:30 pm in SUST Central Auditorium. The festival was organized by “Dik Theatre”, a drama club of SUST. “মানুষ ব্যাপ্ত মানুষ” is written by Mr. Shammo Sabur and directed by Mr. Shafi Rahman. The story is basically based on the affliction and discrimination among the people from another country or the people called refugees.



Total 13 members of “All Stars Daffodil” joined the festival after having the invitation from “Dik Theatre”, SUST. In this drama different characters played by: Faouzia Dipa, Shafi Rahman, Tushar Shahriar, Nadira Zaman, Maraz Ahmed, Eleas Nabi Faisal, Mehdad Srijon, Sifat Riti, Fahim Pranto, Sakib, Rakib, Mridula, Shams, Emon, and Joshi. Other members are Ashiqur Rahman (music), Gopal Saha (Music), Afrina Ferdous ( Backstage), Farhan Sadik (Backstage).



They have got a huge response from the audience after completing their performance where some other reputed public university’s theatre clubs like ‘BUET Drama Society’, ‘Jahangirnagar Theatre’, and ‘Chittagong University Drama Theatre’ also participated in the program. This was the first time performance of “All Stars Daffodil” in any national level drama festival and the 2nd stage performance of “মানুষ ব্যাপ্ত মানুষ”. Note that, Dik Theatre has handed over a souvenir to the President of All Stars Daffodil and “Uttorio” to the director of “মানুষ ব্যাপ্ত মানুষ” as a token of appreciation.



Some other news coverage:
1.   The Daily Prothom Alo: http://epaper.prothom-alo.com/view/sylhet/2017-11-09/5
2.   Jago news: https://www.jagonews24.com/campus/news/371173


39
Students' Activities / Ribbon Cleaning Festival in DIU
« on: November 05, 2017, 01:02:12 PM »
“Cleanliness everywhere shows our godliness”. Keeping this slogan in mind, Art of Living organized "Ribbon Cleaning Festival 2017" as a part of learning impression management and professional etiquette on 25th October 2017 at all three campuses for creating awareness to clean & wash the "Ribbon" of their ID cards.



With the Direction of Mr. Syed Mizanur Rahman, Director of Students' Affairs, AOL students from different departments were divided into several groups and cleaned the ID card ribbons of themselves and others.





The program was divided into two phase. The first phase was for the day students which was held from 11:30 am to 2:30 pm and the second phase was for the evening students which was held from 6:30 pm – 8:30 pm. After cleaning the ribbons, AOL students shared chocolates with the students and the faculty members.



Through this Ribbon Cleaning Festival, Art of Living engaged students towards cleaning habit and grew a sense and awareness among the people.

Md. Masud Parvaj
Lecturer, GED

40
Daffodil International University (DIU) organized a seminar on “Social Awareness and Ethical Development of students’’ on 23 October 2017 at 71 Milonayoton organized by Complaint Committee to Prevent Sexual Harassment of the university.




Advocate Sultana Kamal, Chairperson of the Transparency International, Bangladesh (TIB) and Country’s renowned Social Worker was present in the seminar as keynote speaker. The seminar was presided over by Professor Dr. Md. Golam Mowla Choudhury, Chairman, Complaint Committee to prevent sexual harassment while Professor Dr. Yusuf Mahbubul Islam, Vice Chancellor and Professor Dr. S.M. Mahbub Ul Haque Majumder, Pro Vice Chancellor of DIU were present as guests of honor. Mr. Hamidul Haque Khan, Treasurer, Professor Dr. Engr. A. K. M. Fazlul Hoque, Registrar, Mr. Syed Mizanur Rahman, Director of Students’ Affairs, Ms. Irina Ishrat, Assistant Professor and Committee Member, Complaint Committee to prevent sexual harassment were also present and spoke at the seminar.
Addressing as the keynote speaker Advocate Sultana Kamal said, one of the major aims of Liberation War was to build a society free from gender discrimination. But it’s a matter of regret that even after so many years of independence, we couldn’t achieve goal. That’s why we need to analyse ourselves”.
She also said, Bangladeshi women have proven track of success records in various sectors which is known all around the world. Beside these, it is also talk of the world that our country is also proactive in women violence. She said through citing statistical information that 87% women of Bangladesh are victim of family violence still now. To overcome this situation it requires social awareness and ethical development.



Professor Dr. Yusuf Mahbubul Islam, Professor Dr. S.M. Mahbub Ul Haque Majumder and Mr. Hamidul Haque Khan also spoke on gender equality, social awareness, ethics and so many topics at the seminar. The seminar was concluded through a question-answer session.

41
Students' Activities / Heart for Humanity by DIU Family
« on: August 26, 2017, 01:05:01 PM »


People from Northern districts of Bangladesh have been affected by monsoon flood and the situation is getting worsened day by day. In this situation, as a responsible citizens of the country, our students, faculty and administrative members are planning to stay beside the flood affected people. We want to work for the flood affected people and thus preparing ourselves and come up with some plans as well as collecting funds from different departments and clubs.
In the 1st phase, our students are going to support the people for the survival from the immediate reaction of the disaster. They are planning to visit the affected areas on 25 and 30 August with some relief items (including dry foods and medicines). After the visits, we will work for developing a model village from the flood affected areas, where our students from different departments will be assigned to repair schools and support teaching to change their economy finally under the social lab.

For more updates, go to the event link: https://www.facebook.com/events/732526740267375/

42
Students' Activities / ‘Smart City-Good City-Our City’
« on: August 09, 2017, 02:47:34 PM »

Workshop on ‘Smart City-Good City-Our City’ jointly organized by Daffodil International University (DIU) and Friedrich Naumann Foundation for Freedom, Bangladesh (FNF, Bangladesh) held today on July 20, 2017 at Auditorium-71 of DIU.


The workshop was conducted by Mr. Md. Masudul Islam, an Architect and Urban Designer who is currently working in urban projects in Bangladesh and Hong Kong.

Mr. Hamidul Haque Khan, Treasurer, Daffodil International University inaugurated the workshop. Around 100 of students were present at the workshop.

43
Students' Activities / Seminar on Anti Drug and Discussion Meeting
« on: August 09, 2017, 02:44:26 PM »
Daffodil International University holds “Seminar on Anti Drug and Discussion Meeting”
Madok o Nesha Nirodh Sangstha (MANAS) in Association with Daffodil International University (DIU) holds a discussion on “Anti Drug” today at DIU 71 Milonayoton.


Mr. Obaidul Quader, MP, Honorable Minister, Ministry of Road Transport and Bridges of the People’s Republic of Bangladesh was present in the program as the chief guest while Mr. Md. Sabur Khan, Chairman, Board of Trustees, Daffodil International University was present at the program as the special guest.



Professor Dr. Yousuf M Islam, Vice Chancellor, and Professor Dr. S.M. Mahbubul Hoque Mojumder, Pro-VC, Daffodil International University were present as the guests of Honour. Founder President of Madokdrobby o Nesha Nirodh Sangstha (MANAS), Ekushey Padak winner and Sound Soldier of Shadhin Bangla Betar Kendra Professor Dr. Arup Ratan Chowdhury presented the Keynote paper and presided over the program.




The program was conducted by Ms. Fahmi Hasan, Administrative Officer, Office of the Director of Students' Affairs, DIU.

44
Students' Activities / Art of Living Parents' Day, Summer-2017
« on: August 09, 2017, 02:37:00 PM »
Nobody on earth can ever love us more than our PARENTS. They are the well wishers, best friends and the first teacher in our life. To understand parenting and their empathetic bondage by extracting from the past, bearing present and exploring future by involving them directly, Daffodil International University (DIU) organizes "Parents' Day" in every semester as a part of the course "Art of Living".


In this Summer semester, the celebration was held on 28 July 2017 (Friday) in the Permanent Campus of Daffodil International University. Office of the Director of Students' Affairs organized the program with full enthusiasm. Around 3500 people, including 1600 registered students with their parents, teachers and officials attended the day long celebration. The day was filled with love, affection and respect and thus we named it as "Celebration of Unconditional Love".


The program was addressed by Mr. Md. Sabur Khan, Chairman, Daffodil International University, Professor Dr. S M.Mahabub Ul Haque Majumder, Acting Vice-Chancellor, Professor Dr. Engineer AKM Fazlul Hoque, Registrar, Professor Dr. Golam Mowla Choudhury, Proctor & Controller of Examinations, Professor Dr. Mostafa Kamal, Dean (Permanent Campus) and Professor Dr. Farid A Sobhani, Dean, HRDI. A large number of students and guardians also spoke on the occasion.



Mr. Syed Mizanur Rahman, Director Students' Affairs conducted the interactive program where a large number of parents and guardians took part and exchanged their views. The program was included with National Anthem with parents, Foot bath, Embracing parents, open interaction, students' performance etc.


45


Daffodil International University Photographic Society (DIU PS) organized a daylong photography workshop titled ‘Introduction to Street Photography’ with the help of South Asian Institute of Media & Film on May 27, 2017. The workshop was conducted by Mr. Din Muhammad Shibly, Principal, South Asian Institute of Media & Film.


Mr. Din Muhammad Shibly explained details and taught about the basic term of photography, tools and techniques and what should be done and what shouldn’t be done in street photography. About 40 students from DIU and other public and private universities joined this workshop through registration. The workshop was also addressed by Zayem Bin Tajdid, President, Daffodil International University Photographic Society.
It may be mentioned here that South Asian Institute of Media & Film is one of the photography school in Bangladesh which teaches students about photography, conducts photography related workshops, photography exhibition and so on. This year the institution will take only 12 workshops in association with different photographic societies & clubs and ‘Introduction to Street Photography’ is one of them.
It was informed by the organizer that Daffodil International University Photographic Society will organize this kind of workshop more in future.

Pages: 1 2 [3] 4 5 6