10 Leadership Practices to Stop Today

Author Topic: 10 Leadership Practices to Stop Today  (Read 1204 times)

Offline ariful892

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 678
  • Focuse on implementation and result...
    • View Profile
10 Leadership Practices to Stop Today
« on: September 15, 2014, 04:43:42 PM »
1. Out: Micro-management, or the need to control every aspect of your company. In: Empowerment, the ability to give your people some rope–even rope to make mistakes without blame.

মাইক্রো-ম্যানেজমেন্ট বা বিজনেসের সবকিছু নিয়ন্ত্রণের আওতায় রাখা বাদ দিতে হবে। কর্মচারীদের হাতে কিছু ক্ষমতা ছেড়ে দিতে হবে, তারা যদি ভুল করে, তাহলে তাদেরকে দোষী না করে তাদের হাতেই কাজকে ছেড়ে দিতে হবে।

2. Out: Management by walking around the office; it is no longer enough to be visible. In: Leadership by watching and listening, engaging in conversation, implementing the ideas presented to you, and distributing the results.

অফিসে ঘুরে ঘুরে কাজ পরিদর্শন করার দিন শেষ। দেখে-শুনে, আলাপের মাধ্যমে উপস্থাপিত আইডিয়া বাস্তবায়ন ও ফলাফল তদারক করতে হবে।

3. Out: Pretending you know everything. You don’t have all the answers, so why try to make people think you do?  In: Knowing your leadership team members and trusting them. Choose great people who have the right skills and fit the culture.  And get out of the way.

আপনি সবজান্তা এমন ভাব পরিহার করতে হবে। আপনার কাছে সব প্রশ্নের উত্তর থাকবে না সুতরাং সবজান্তা সাজতে যাবেন না। আপনার টিম সদস্যদের জানতে হবে এবং তাদেরকে বিশ্বাস করতে হবে। যাদের সঠিক দক্ষতা আছে এবং যারা আপনার কাজের সংস্কৃতির সাথে মানানসই তাদেরকে কাজের জন্য নির্বাচন করতে হবে। এবং তাদেরকে কাজ করার সুযোগ দিয়ে রাস্তা ছেড়ে দিতে হবে।

4. Out: No mistakes, or a “no tolerance policy” some still think works. In: Learning from mistakes, or being the first to admit an error.

অনেকে ভাবে কোন ভুল বা কোন খারাপ কিছু সহ্য না করার নীতি কাজে আসে, তবে তা কিন্তু সব সময়ের জন্য প্রযোজ্য নয়। ভুল থেকে শিখতে হবে এবং ভুল স্বীকার করে নেওয়ার মানসিকতা থাকতে হবে।

5. Out: The balance sheet drives the business, and informs all other decisions. In: People drive the business, boosting customer loyalty, and profit.

ব্যালেন্স শিটই বিজনেসের সবকিছু এমন ধারণা বাদ দিতে হবে। কর্মচারী বিজনেসের সবকিছু, তারাই কাজ করে, গ্রাহকদের আস্থা অর্জন করে এবং আর্থিক সাফল্য নিশ্চিত করে।

6. Out: Job competency is sufficient. Do the job asked, and you’ll survive. In: Recruit “A” players who will go the extra mile. They’re out there.

যা করতে বলা হয় তাই করতে হবে এমন ধারনা বাদ দিতে হবে। যারা কাজের ক্ষেত্রে বেশি কিছু করতে পারবেন বা দিতে পারবে তাদেরকে নিয়েই কাজ করতে হবে।

7. Out: Invest in technology to increase productivity. In: Invest in people.

প্রযুক্তির উপর বিনিয়োগের সাথে সাথে মানব সম্পদের উপর বিনিয়োগ করতে হবে।

8. Out: Demand change; be very specific about what you want and when. In: Nurture change; your people can come up with the best ideas and you can give them credit for it.

পরিবর্তন চাওয়ার চেয়ে পরিবর্তনকে লালন করুন। যারা সেরা আইডিয়া নিয়ে আসবে তাদেরকে কৃতিত্ত্ব দিন।

9. Out: Fried food in the cafeteria. In: Wellness in the workplace.

ক্যাফেটিয়ায় ভালো খাবারের ব্যবস্থা করে অফিসের সবার সুস্বাস্থ্য নিশ্চিত করতে হবে।

10. Out: Incentives; pay employees more money and they’ll do more. In: Rewards; being valued matters more than money.So ask yourself which of these out-of-date practices you’re still using. There’s no time like now to try something new.

Source: http://goo.gl/kKWSJM
.............................
Md. Ariful Islam (Arif)
Administrative Officer, Daffodil International University (DIU)
E-mail: ariful@daffodilvarsity.edu.bd , ariful@daffodil.com.bd , ariful333@gmail.com