Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - doha

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
পরিবর্তিত সময়ের জন্য কর্মীরা কীভাবে নিজেকে প্রস্তুত করবেন?

Source: Skill Jobs Blog Post
https://blog.skill.jobs/



প্রতি বছর অল্পবয়সী কিছু নবীন কর্মী কর্মজগতে প্রবেশ করেন। তারা অনেক বছর ধরে কাজ করেন এবং একই ধরনের কাজ করতে করতে একটি পুরনো প্রজন্মের মধ্যে প্রবেশ করেন। প্রতিযোগিতামূলক এই বাজারে কীভাবে টিকে থাকা যায়, একজন ব্যবস্থাপক সবসময় সেই পরিকল্পনা করে থাকেন। এজন্য প্রয়োজন হয় নিত্য নতুন উদ্ধাবনী প্রতিভা এবং কঠোর পরিশ্রম। অপেক্ষাকৃত তরুণ প্রজন্মের মধ্যে এসব গুণাবলী সহজেই পাওয়া যায়। তারা পরিবর্তিত সময়ের সঙ্গে নিজেকে খাপ খাওয়াতে পারে, কঠোর পরিশ্রম করতে পারে, নিজের প্রতিভাবে কাজে লাগিয়ে নিত্য নতুন কৌশল উদ্ভাবন করতে পারে।
এই সময়ের সবচেয়ে নবীন কর্মক্ষম প্রজন্মকে বলা হচ্ছে ‘জেনারেশন জেড’। এরা সময়কে বুঝতে পারে এবং সময়ের সঙ্গে সঙ্গে নিজেকে বদলে ফেলতে পারে। ভবিষ্যৎ পৃথিবীর জন্য নিজেদেরকে প্রস্তুত করতে পারে। বিভিন্ন দিক থেকেই এরা আগের প্রজন্মের চেয়ে অনেক বেশি চৌকশ। এদের সবচেয়ে বড় গুণ হচ্ছে, নিয়োগকর্তা কী প্রত্যাশা করে তা এরা সহজেই বুঝতে পারে।
এই ‘জেনারেশন জেড’রাই সারা পৃথিবীর কর্মজগতে নতুন ঢেউ সৃষ্টি করবে। শুধু তাই নয়, এরাই হবে কর্মক্ষেত্রের সবচেয়ে বড় প্রজন্ম, যারা বুঝতে পারবে যে তারা কী করতে চায় এবং কী করা প্রয়োজন।

জেনারেশন জেড কারা এবং কী রকম
পিউ রিসার্চ বলছে, ১৯৯৬ সালের পরে যাদের জন্ম তারাই জেনারেশন জেডের সদস্য। এরাই সহ¯্রাব্দের পূর্বসূরী। এই মুহূর্তে এরা যুক্তরাষ্ট্রের মোট জনসংখ্যার ২০ শতাংশ দখল করে আছে। এরা যে সময়ে বেড়ে উঠেছে সেই সময়টা আগের সময়ের চেয়ে একেবারেই ভিন্ন। এই প্রজন্ম তাদের আগের প্রজন্মকে মহামন্দার ভেতর দিয়ে যেতে দেখেছে এবং অতিসম্প্রতি কোভিড-১৯ মহামারির মধ্যে পা রাখতে দেখেছে। বলার অপেক্ষা রাখে না, এই বৈশ্বিক মহামারিটি লাখ লাখ মানুষের জীবন কেড়ে নিচ্ছে। বৈচিত্রের দিক থেকেও জেড জেনারেশন আগের প্রজন্ম থেকে অনেক বেশি বৈচিত্রপূর্ণ এবং শিক্ষার দিক থেকেও এগিয়ে। এদের সবচেয়ে গুরুত্বপর্ণ বৈশিষ্ট্য হচ্ছে, এরা অতিমাত্রায় প্রযুক্তিবান্ধব। এদের জন্ম ও বেড়ে ওঠা ইন্টারনেট প্রযুক্তির ভেতরেই বলা যায়।
জেড জেনারেশনের কত শতাংশ কর্মজগতে রয়েছে
২০৩০ সালের মধ্যে যুক্তরাষ্ট্রের কর্মক্ষেত্রের ৩০ শতাংশ দখল করে ফেলবে জেড জেনারেশন। আগের প্রজন্মের সঙ্গে যদি তুলনা করেন তাহলে এই মুহূর্তে জেড জেনারেশনের কর্মীরা খুব সামান্যই কাজ করছে। পিউ রিসার্চ বলছে, ২০১৮ সালে জেড জেনারেশনের ১৮ শতাংশ কর্মক্ষেত্রে ছিল যাদের বয়স ছিল ১৫ থেকে ১৭ বছরের মধ্যে।

জেড জেনারেশন কর্মক্ষেত্রে কী বার্তা দিচ্ছে?
অন্যান্য তরুণ প্রজন্মের মতোই জেড জেনারেশনের কর্মীরাও কর্মক্ষেত্রে নতুন নতুন ধারনা নিয়ে আসে। যেহেতু তারা প্রযুক্তির সন্তান, তাই তাদের ধারনার সঙ্গে স্বাভাবিকভাবেই চলে আসে প্রযুক্তির ব্যবহার। প্রযুক্তির উপর ভর করেই তারা নতুন নতুন সৃজনশীল কৌশল উদ্ভাবন করেন। সুতরাং নতুন প্রযুক্তি কোম্পানির জন্য আপনি অবশ্যই তাদেরকে নিয়োগ দিতে পারেন।


বিভিন্ন ধরনের চাকুরীর তথ্য পেতে ভিজিট করুন  https://skill.jobs

তারা প্রচলিত কর্মপদ্ধতি যেমন বেতন-ভাতা তৈরি, স্বাস্থ্যবীমার লভ্যাংশ প্রদান ইত্যাদি কাজেও বেশ পারদর্শী। এদের ৩৮ শতাংশ মনে করে কাজের ভারসাম্য রক্ষা করা গুরুত্বপূর্ণ। অপরদিকে ৫৮ শতাংশ মনে করে অর্থের প্রয়োজনে রাতে এবং ছুটির দিনেও কাজ করা যেতে পারে।
কনকর্ডিয়া ইউনিভার্সিটির এক জরিপে দেখা যায়, জেড জেনারেশনের ৬৫ শতাংশ বলেছে, তাদের কাছে বেতন খুব গুরুত্বপূর্ণ। আর ৭০ শতাংশ বলেছে, একমাত্র বেতনের কারণেই তারা চাকরি করে। এছাড়া ৭০ শতাংশ বলেছে, স্বাস্থ্যবীমা না থাকলে সেখানে তারা চাকরি করবে না।

কর্মক্ষেত্রে জেড জেনারেশনের মতো আর কী আছে
কর্মক্ষেত্রে জেড জেনারেশনের একমাত্র প্রতিদ¦ন্দ্বী হচ্ছে ‘মেধা’। তারা সহকর্মীদের সঙ্গে মুখোমুখি ভাববিনিময় করতে পছন্দ করে। খোলামেলা অফিস পছন্দ করে। রুদ্ধদ্বার বৈঠকের চেয়ে স্বাভাবিক আলাপ আলোচনা এবং মিটিং করতে পছন্দ করে। এরা অফিসের মধ্যে খুব বেশি কেতাদুরস্ত থাকতে পছন্দ করে না।  ..................To read more please click the following link: https://wp.me/paugyn-a7

To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://training.skill.jobs
https://test.skill.jobs

2
Career Planning / LOOK FOR CAREER NOT FOR A JOB
« on: May 29, 2021, 03:33:27 PM »
LOOK FOR CAREER NOT FOR A JOB

Source: Skill Jobs Blog Post
https://blog.skill.jobs/



CAREER PATH: LOOK FOR CAREER NOT FOR A JOB

Welcome to Skill.jobs Career Article Zone (https://blog.skill.jobs/) and the ‘navigator’ of Career Development Center (CDC), Daffodil International University, your handy resource in starting your career.

Where do I start? How do I write a good resume? How do I excel in interviews? How does the web approach work? These are some of the many questions you probably would ask yourself when looking for a job and excel your career. As you go through the INTERVIEW GUIDE, you will find comfort in knowing exactly what to do with yourself.

LOOK FOR CAREER OR A JOB ?

Career is the most used word in the world nowadays. But the question is, are we ready to get hired for our dream job? Are we really serious about our career? Some people don’t even have the idea of the difference between job and career. The concept of a job is micro where the term career has the vast meaning and implications. Most of our fresh graduates are too reluctant even thinking about careers. It seems they damn care about their future as well as their career while they are in their student period. Their thought is traditional and very typical. One thing they should know is the current hyper competitive corporate world; technology has erased the boundary of competition. No competition is relying among the competitors at home, its become global now. If we are sleeping like a rabbit, some tortoise may win the game. Shaping a career is not a gambling; thus, you simply cannot focus only on your luck. Your hard work does this. If you are determined to make NAME, FAME AND GAME, then take the game as a challenge, spread up your fame followed by your performance and hold your name on top. We become habitat by involvement not by commitment, while commitment gear you up towards your destination not your involvement. There is no shortcut in your life to be a successful one. You should have some commitment which might create a platform for your success. Remember, try to be a leader not be a follower. If that’s not possible then be a good follower rather than ordinary one.  It said well “Go big, or go home.”  We might think about this quite a bit as it seemed so brash and arrogant. Each person has the opportunity to define “big” for him or herself. If we are to live our dreams and visions about how we want our lives to be, how we want to be remembered, what our contribution to our daily world could be, it IS true. Go big or go home!

Have a vision. Have a master plan for your entire life. What would you like to be doing, experiencing, being or having in your life? What are the things that are most important, significant and valuable to you? If you have no proper answers for them; your career and future may be in trouble. Think big! Think limitlessly. Think “out of the box.” People are often limited by their minds, reluctant to stretch. Remember what Napoleon Hill said: “if you can conceive it, and believe it, you can achieve it!” If you find yourself surrounded by the people who are “thinking little,” it might be difficult to find support and acceptance for your big plans. You may have to include some new associates who want to play “big,” too! You have probably heard that, if you want to run with the big dogs, you have to get off the porch! Jump off that porch and get running!


বিভিন্ন ধরনের চাকুরীর তথ্য পেতে ভিজিট করুন  https://skill.jobs

We need to pay attention prior to draw our career path. You need to consider what you would like to right now and what later on. Both short term and long term goals are important for each individual life. The significant difference is that short-term goals lead directly to long term goals that fit perfectly into the master plan and these keep you in charge! Don’t lock yourself in one semantic plan or dimension; consider your preference, interests during drawing your career blueprint. Keep always an alternative plan; keep plan B all the time to make your career journey smoothly. Make sure your master plan should be a plan for your joy and passion, not for your duty and obligation. If you don’t admire your own profession, nobody will hail you and you might be considered as an educated slave. Love your job whatever it is then the job will love you too. Thus, you will find the way to your destination.

Choose/Select the right Major according to your Career Path

In most of the cases people become confused while they are going to select their major or area or field where they want to see themselves in future. At this stage a majority of students are not motivated by their own but by some others as parents’ choice, elders’ decisions or what their supervisor suggests. Even they don’t think for a while it is your life, not others. You own your life. How come some others will decide what you would be in future? There are some steps that you need to consider while you are in the process of drawing a Career Roadmap. The first step in the Career Roadmap is to Know Yourself. It is vital to identify your INTERESTS, VALUES, SKILLS, PERSONALITY and PREFERENCES in order to make your career well and effective. We should consider the below things while we are going to design our career roadmap and these are:

Learning about your interests will help you identify opportunities to pursue and the topics you are most naturally drawn to, making school and work more motivating and enjoyable.

Values are the things that motivate us and move us toward certain decisions, behaviors and goals. Values greatly influence the career decision making process, job satisfaction and, ultimately, life satisfaction.

Skills are the things that you are good at and have the ability to do well. Assessing your skills allows you to determine which ones you want to acquire or further develop, the specific ways to accomplish those goals, and how your skills match with potential careers.

Personality Preferences & Interpersonal Needs.......To read more please click the following link: https://wp.me/paugyn-a3

To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
https://training.skill.jobs
https://test.skill.jobs

3
Career Guidance / A, B, C, D of software development
« on: May 22, 2021, 06:40:58 PM »
    সফটওয়্যার ডেভেলপমেন্ট এর ক, খ, গ ,ঘ
    [/font][/size][/color]

    By Skill Jobs Blog
    https://blog.skill.jobs/


    আমরা অনেকেই স্বপ্ন দেখি ভবিষ্যতে সফটওয়্যার ডেভেলপার হবো। আমাদের বানানো সফটওয়্যার হাজার হাজার মানুষ ব্যবহার করবে। দেশীয় এবং আন্তর্জাতিক বিভিন্ন টেক জায়ান্ট কোম্পানিতে জব করব কিংবা নিজের একটা টেক স্টার্টআপ থাকবে। তবে সফটওয়্যার ডেভেলপমেন্ট এর লম্বা রাস্তা এবং এর শাখা প্রশাখার বিস্তৃতি দেখে অনেকেই ঘাবড়ে যায়। বিশেষ করে নতুনদের মধ্যে নানা সংশয়, ভয় কাজ করে। সত্যি বলতে সঠিক গাইডলাইন এর অভাবে অনেকেই শেষে নিজের পছন্দের সফটওয়্যার ইন্ডাস্ট্রিতে কাজ করতে পারেনা। আজকের এই আর্টিকেল তাদের জন্য লেখা।

    আজকের আর্টিকেলের মুল উদ্দেশ্য আপনাদের কিছু শব্দ এবং এর রিয়েল লাইফ ব্যবহার এর সাথে পরিচয় করিয়ে দেয়া। কেননা অনেক সময় এমন হয় যে আপনি হয়তো কোন একটা বিষয় নিজে বুঝছেন কিন্তু অন্যকে বলতে পারছেন না কেননা আপনি সেটাকে কি বলে জানেন না, আবার গুগলে সার্চ করতে করতে ক্লান্ত কিন্তু আসল শব্দটাই অজানা রয়ে গেছে। এই বিভ্রান্তি থেকে রক্ষা পেতে আজকে আমরা জানব বেসিক কিছু বিষয় যা নতুনদের জেনে রাখা ভাল।

    Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities


    যদি আপনি সিএস ব্যকগ্রাউন্ডের হন হবে অবশ্যই প্রোগ্রামিং ল্যাঙ্গুয়েজ, ডাটা স্ট্রাকচার, এলগরিদম ডিজাইন, ডাটাবেজ ইত্যাদী কোর্স ভালভাবে জেনে আসতে হবে।

    প্রথেম আসি এই যে আপনারা সবাই ফেসবুকে চালাচ্ছেন। ফেসবুকে আপনার অনেক স্ট্যাটাস আছে, অনেক ছবি রাখছেন। নানা মানুষের সাথে চ্যাটিং কিংবা কথা বলা কত কি ফিচার এতে আছে। মোবাইলে ফাংশন একরকম , পিসিতে আবার অন্যরকম। ফেসবুক এর মতো এতো বড় বা যেকোন ওয়েব এপ্লিকেশন / সফটওয়্যার কে আমারা যদি সিম্পল ভাবে কয়েকটা বিভাগে ভাগ করতে পারি।

    ফ্রন্টএন্ডঃ  সহজ ভাবে বললে ফ্রন্টএন্ড হচ্ছে একটা সফটওয়্যারে আপনি যা দেখতে পান, যার মাধ্যমে আপনি সেটার সাথে কাজ করতে পারেন। এটাকে টেকনিক্যালি আমরা User Interface (UI) বলতে পারি। এবার আসি এই User Interface এ কি কি থাকে

    ধরুন, একটা বাড়ির ফাউন্ডেশন থাকে, পিলার থাকে যা অবকাঠামো দেয়। আবার মানব শরীরে কংকাল থাকে। একটা ওয়েব এপ্লিকেশনে এই অবকাঠামো দেয় HTML

    এই HTML হচ্ছে একটা মার্কআপ ল্যাংগুয়েজ যা আপনাকে শিখতে হবে। জীবনে সবক্ষেত্রে এটা এখন আপনার অন্যতম সঙ্গী এবং সবচাইতে সহজে শেখা যায় এটা।

    এবার ধরুন বাড়িটায় আপনি সুন্দরমতো রঙ করলেন, টাইলস করলেন সিঁড়িতে অর্থাৎ আউটলুকটা চেঞ্জ করবেন। মূলত যা দিয়ে করা হয় এই স্টাইলিং সেটা হচ্ছে CSS

    এই CSS দিয়ে আপনি একটা ওয়েব এপ্লিকেশন এর সমস্ত ডিজাইন করে ফেলতে পারেন, আকার আকৃতি, রঙ সবই করতে পারবেন এই CSS দিয়ে।
    তো HTML এর পর আপনাকে শিখতে হবে CSS
    এবার এই বাড়িতে আবার লিফট আছে। বাটন চাপলে সেই ফ্লোরে নামিয়ে দেয়। কত সুন্দর না ? একটা ওয়েব এপ্লিকেশন এর User Interface এ যদি আপনি এ ধরনের Interaction দেখেন তবে বুঝবেন সেখানে অবশ্যই কোন না কোন Client Side Programming/Scripting Language ব্যবহার করা হয়েছে।

    এখানে ক্লাইয়েন্ট মানে একজন ইউজার এর ডিভাইস বুঝানো হয়েছে। মূলত ব্রাউজার ওয়েব এপ্লিকেশন এর ক্ষেত্রে। অর্থাৎ যে ল্যাংগুয়েজ মূলত একজন ইউজার এর ব্রাউজার বা ডিভাইসে কাজ করে........


    Read more .... click the following link: https://blog.skill.jobs/does-skill-matter-in-job-market/


    To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
    https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
    [ftp=ftp://training.skill.jobs]https://training.skill.jobs
    https://test.skill.jobs[/ftp]
    [/list][/list]

    4
    Employability Skills / Does Skill Matter in Job Market?
    « on: May 22, 2021, 06:15:00 PM »
      Does Skill Matter in Job Market?


      Author: K M Hasan Ripon, Executive Director, BSDI
      Skill Jobs Blog
      https://blog.skill.jobs/



      Everyone is looking for job. The fresh graduates are looking for a job, and the person who is even working, he also wants to get a better job. That is the norms of the world I guess. In the process of finding a better job, some of us get it and some people will wait for a job. Among all of us, we will find a category, who will be successful in getting their desired job. We call them lucky! We all may agree on the point that no one will give us a job as a gift! We have to achieve it or we have to prove that somehow I am the competent person among all and deserve the job. However, it is a tough place and success comes to the person who truly gives their best to prove them. There is a simple but open trick to get the success too. That is, if we can match our knowledge, skills, experience, relationship and behavior with employer’s problems and fulfill expectations, then we will get into the spotlight. Are you thinking it is hard? Not at all. We just need to take careful steps ahead.

      As human being, we always like to be proficient in our respective fields. To get success in our career we need to have different skills associated with our career and we have to go through the learning process to prove our excellence and ensure the care growth. If we stop learning new skills, it will automatically leave our position behind or someone else may take away our position. So in developing a successful career we need to remember it.
      Learning something new is sometimes difficult too, especially at the beginning of the career when we start to learn. We make mistakes over and over again. In some cases, we leave the learning effort for the fear of making mistakes. But the reality is that the only way to learn something new is

      • to practice relentlessly,
      • to make mistakes over and over again, and
      • to be committed not to repeat the same mistakes again

      Canadian journalist, author Malcolm Gladwell, in his famous book Outliers, says that “ten thousand (10,000) hours of practice is required to be an expert in any one field.” Going a step further, author Josh Kaufman, in his book The Personal MBA, mentions that it takes about 20 hours of practice to get from “I can’t do anything to I can do one thing” – which is 45 minutes a day of regular practice. So no matter what you want to be “fairly good” or “expert” in a subject, you need to practice. Various studies say that practice is also extremely difficult for those who have already acquired high skills in one subject and want to acquire skills in another new subject. And this is probably why many of the veterans are a little reluctant to acquire any new skills. They think that reading a book and discussion on a specific topic is enough to become competent in any skills. Our education system is the example of it. Students are awarded degrees based on how well they can memorize. But at the present time it is universally acknowledged that skill is never possible by only reading and discussing. It requires learning by doing and practicing it over and over again. So skill development is very crucial.


      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      Let me clear the facts with some Case studies:

      1. I started my career in the Corporate Cell of a reputed organization. For the nature of my job, I had to keep communication with National & International organizations. I had to submit Project proposals. So many times, I had to submit the proposal in Bangladesh and which was a difficult job for me, as I didn’t know the Bengali typing. Therefore I had to depend on others. I used to take the help from one of my colleagues. First time he was enthusiastic. But when I started to send proposal then his facial expressions directly indicated me that he is not at all enjoying typing my tasks. So I decided to learn it. I made my mind to learn Bengali typing. Firstly it took around 12 hours to type a single page. I didn’t leave the battle. I started doing it with more enthusiasm and I can proudly say I have the fastest typing skill in Bangla now.

      2. As I am leading few organizations, I remain always engaged in Marketing and Promotional tasks. Sometimes, I have to depend on Graphic Designer, and sometimes, I depend on Video Editor. Yes, I get great cooperation, no doubt, but sometimes, we face such situation, where the production of promotional materials becomes very urgent. Neither I can rush to them, nor give support here. Because those are technical skills and we need to learn it. I have some experience here too. Many years ago, for an urgent design ................


      Read more .... click the following link: https://blog.skill.jobs/does-skill-matter-in-job-market/


      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      [ftp=ftp://training.skill.jobs]https://training.skill.jobs
      https://test.skill.jobs[/ftp][/list][/list]

      5
      Career Grooming / Are YOU ready to get Hired?
      « on: April 05, 2021, 02:56:46 PM »
      Are YOU ready to get Hired?


      BySkill Jobs Blog
      https://blog.skill.jobs/


      Welcome to Skill.jobs Career Article Zone (https://blog.skill.jobs/) and the ‘navigator’ of Career Development Center (CDC), Daffodil International University, your handy resource in starting your career.

      Most Often than not a number of university students don’t have proper focus on career planning. They don’t know after completing the graduation what s/he will do? The majority want a job, what kind of job, in what discipline/specialization or in what industry- this is not a big deal for them. They just need a job to start a career but the thing is that after a certain period, there is no job satisfaction, s/he re-invents her/himself that s/he is not fit for the career, whether s/he would be the right person for other careers. Before looking for a job, they need to analyze their career path, focusing on their passion.

      So, dear students at first, YOU have to know, why are YOU looking for a job? And then ask yourself, what do YOU want in a life?

      You will never reach your destination if you don’t know where to go…

      Now that we know what we want, let’s go job hunting. Successful job hunting is a major life project. It must be carefully planned and executed.

      Critical success factors:

      The right attitude and frame of mind: Your focus determines your reality
      You have to want it
      You have to be prepared to promote yourself
      You have to imagine yourself at the interview
      You have to see yourself in that job

      Your documents : Have ready your documents you worked so hard for
      Your Résumé
      Your Certificates
      Your Transcripts

      Testimonials

      To prepare your résumé you have to know the difference between résumé  & curriculum-vitae. A résumé is a one or two page summary of your skills, experience and education. While a résumé  is brief and concise – no more than a page or two, curriculum vitae is a longer (at least two page) and more detailed synopsis. You should follow the standard rules & techniques about résumé writing techniques about résumé writing through online career portal/job portal such as skill.jobs, bdjobs.com etc. to prepare your résumé  world standard.

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      The 3 C’s of what employers are looking for from your résumé

      COMPETENCIES

      Level of Knowledge: – Obtained through academic achievement, acquired through reading and experiential learning.
      Skills: – Your proven ability to perform in your task.
      Experience – What you might have done to help you fit quickly into the role.

      COOPERATION

      Team player – a person who has a strong sense of comradeship.
      Pleasant personality, understand the team’s beliefs, values and norms.
      Drive and energy – quickly gets adjusted into the team.
      Will defend what the team stands for collectively.
      Dependable & Reliable.

      COMMITMENT

      Organized, plan work and desire to achieve.

      Read more .... click the following link: https://wp.me/paugyn-9h


      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      [ftp=ftp://training.skill.jobs]https://training.skill.jobs
      https://test.skill.jobs[/ftp]

      6
      Articles and Write up / 4 Reasons Quality Beats Quantity
      « on: April 01, 2021, 10:43:28 AM »
      4 Reasons Quality Beats Quantity


      by Todd Brisson Source: Medium Daily Digest

      Convincing you a wild idea — that writing well about what matters is more important and meaningful than writing lots about what is popular.  It’s a hard job.

      Current common sense says the person who does the most wins.

      First, online content is no longer novel.
      The first video was uploaded to Instagram only less than a decade ago. We were all so thrilled that Greg from Iowa could upload directly from his iPhone that we didn’t care the feed was fuzzy, the camera was shaky, or that Greg’s toilet was visible behind him. Now, we consistently see videos of a much higher quality. The novelty is gone. Naturally, we raised our standards as a result.
      Although the history of blog posts is longer than Instagram’s, written word has gone through a similar cycle. It’s not that your idea isn’t good. It’s that… well… we’ve probably seen it before at this point.

      Second, the sheer volume of noise (caused by everyone following the quantity rule) has our decision-making faculties fatigued.
      If you open any social platform and spend 24 straight hours swiping your finger from bottom to top, you would never run out of content. We produce quintillions of bytes of data per day.

      What makes you stop and actually consume a piece of work? Is it when you see the same person’s face 33 times in a day?
      Probably not.

      More likely, it’s remarkable work. A video with a good opening sequence. An photo with a stunning subject. A first line you can’t look away from. In a deluge of items that look identical, you pick the one that stands out.

      Third, the platforms themselves are evolving.
      It’s hard to overstate the power Big Tech has on the world. They are smarter and bolder now than ever and, frankly, they know much more about our likes and dislikes than it’s comfortable to admit. The goal for most of Silicon Valley now is NOT to feed us general, popular information, but the most quality work in topics we care most about.

      A recent post by Coach Tonyhints at the changes happening behind the scenes at Medium.com (an open blogging platform).
      Medium’s incentives are changing… they need to give [paying] subscribers a reason to come here rather than scouring the free content everywhere else. That answer is quality. Popular is not the same as quality. Viral is not the same as quality.

      Fourth — and possibly most importantly — quantity has never been the only option, even in the internet age.
      Dan Moore spends weeks or months writing unforgettable essays.

      Shannon Ashley has received massive recognition for thoughtful, long blog posts every few days on important topics. Tim Urban releases enormous posts “whenever he can,” but everyone reads them immediately.

      Don’t get me wrong. It’s possible to do a lot, well. But if you only have the time to choose between “the most you can do” and “the best you can do…”


      For creating your placement opportunities, please visit www.skill.jobs

      https://blog.skill.jobs/
      https://test.skill.jobs/home
      https://forum.skill.jobs/
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd

      7
      A Lot of Workers Are Unhappy — But Their Bosses Are Thriving
      A global study conducted by Microsoft’s Work Trend Index found that 41% of respondents were considering leaving their jobs

      by Mark Editor and Source: Mind Daily Digest



      41%: That’s the share of respondents in a 30,000-person global survey of workers conducted by Microsoft’s Work Trend Index who say they are considering leaving their jobs, as reported by Bloomberg.

      The survey found that 54% of workers say they are overworked, and 39% say they are exhausted. Their bosses, meanwhile, seem not to be sharing in their struggles, as a majority of managers and company leaders surveyed reported that they were thriving at work.

      Working remotely during the pandemic appears to be a mixed bag for workers — while some employees value the flexibility it provides, others suffer from increased isolation and blurred boundaries between work and home. Microsoft also found that the share of messages sent on its Teams messaging app sent after typical work hours had gone up by 42%. In Index, veteran remote worker
      Will Leitch listed the common mistakes people tend to make when they work from home, such as neglecting to go outside during the day.

      We think it wouldn’t hurt the bosses to get some outdoors time, too — and resist sending employees messages while they’re enjoying some sun.

      For creating your placement opportunities, please visit www.skill.jobs

      https://blog.skill.jobs/
      https://test.skill.jobs/home
      https://forum.skill.jobs/
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/

      8
      Winning Interview Techniques / FAQs of Job Interview!
      « on: March 28, 2021, 01:28:41 PM »
      FAQs of Job Interview!


      Souce: Skill.jobs Blog Post
      https://wp.me/paugyn-98


      Welcome to Skill.jobs Career Article Zone (https://blog.skill.jobs/) and the ‘navigator’ of Career Development Center (CDC), Daffodil International University, your handy resource in starting your career.

      You are on the spot but do not be caught with your guard down. Here are 10 of the most frequently asked questions (FAQs) during the interview.
      Caution: This is merely a guide and not to be treated as textbook answers because there is none.

      Question # I    : Tell me about yourself.

      Tips:     Prepare a two-to-three minute presentation that briefly introduces yourself (where you are from), your personal interests (hobbies, community involvement, etc.), your work history and recent career experience, with the most time spent on detailing accomplishments in the last two areas.

      Question # II    : Why do you want to join this company/organization?

      Tips:     This question is intended to clue them in on your motive for wanting to join. So dig up the facts about the company, its culture and market. Don’t offer “give-me”-oriented answers such as “Oh, because it’s such a cool place to work”, “I like your salary and benefits package” or “My friends are already here and it makes it easier for us to hang out together”. Instead, demonstrate what you can chip in to help achieve the company’s goals and how your skills and experience match their requirements.

      Question # III    : Why are you looking for a new job?

      Tips:     This may seem like a straightforward question, but it is very easy to slip up if you are unprepared. Keep in mind that relating anything in a negative light is in bad form. Even if you got fired from your last job, try to keep your explanation honest, brief and positive. And since most terminations happen because of an ill fit between the company and employee, not so much because of performance, you could also try taking this angle.

      If you left voluntarily, do not dwell on the negative reasons for leaving; instead demonstrate how you can make a significant contribution to the company’s objectives.

      Some sample answers that may work:

       => I want to move my career in a new direction (Make sure you say something about this new direction).
       => My company was restructuring and I chose to search for better opportunities elsewhere.
       => I decided to make a change because I wanted to keep developing new skills but was unable to do this in my previous company.

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      Question # IV    : What kind of position are you looking for?

      Tips:     Vague answers such as “I want an exciting job” or “I want to grow my skills in this area” show lack of career focus and motivation.  For read more ... click the following link: https://wp.me/paugyn-98

      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://training.skill.jobs
      https://test.skill.jobs

      9
      CV writing Skills / Develop a Strong Impression Through Résumé
      « on: March 24, 2021, 09:29:26 PM »
      Develop a Strong Impression Through Résumé


      Source: Skill Jobs Blog Post
      https://blog.skill.jobs
      /


      Welcome to Skill.jobs Career Article Zone (https://blog.skill.jobs/) and the ‘navigator’ of Career Development Center (CDC), Daffodil International University, your handy resource in starting your career.

      Where do I start? How do I write a good résumé ? How do I excel in interviews? How does the web approach work? These are some of the many questions you probably would ask yourself when looking for a job. As you go through the INTERVIEW GUIDE, you will find comfort in knowing exactly what to do with yourself.

      ‘Act as a Salesperson and the product that you are bringing to market is yourself’

      Developing a strong impression on your résumé  and during an interview involves knowing your product – which is yourself. Remember that you are now acting as a salesperson and the product that you are bringing to market is yourself.

      You can start by creating a strong “profile” about yourself. A profile can be used as the opening statement on your résumé , replacing the typical “objective” statement and it can also be tailored to create an introduction about yourself when networking. A profile provides a summary of your skills and identifies your unique qualities and strengths, which help to market you to the employer.

      When writing a profile, consider the following questions:

      Who am I? i.e. Oracle Developer, Business Analyst or Project Manager
      What do I like to do? i.e. having day to day contact with people, work independently, work in a team environment
      What are my skills and abilities? i.e. troubleshooting, organizing, promoting, record keeping
      What type of work have I done in the past?
      What type of work would I like to do in the future?

      An example of a profile statement would be: An innovative software developer with 15 years experience with one of Canada’s leading software firms. Extensive experience in total life cycle management with software development projects. A self starter with a unique flair to plan and organize assignments and manage people.

      Also consider your personal characteristics. For example, are you adaptable, friendly, have good judgment, a hard worker, likable, tolerant, flexible? Are you competitive, punctual, reliable, and thorough, with high energy and decisive?

      Consider your skills. A skill or aptitude, is something you use to perform a task, or in playing a role. There are three types of skills, namely functional or transferable skills, specific work content skills, and self-management skills.

      Functional skill: usually obtained as either an innate talent that comes naturally to you that has been honed by education, experience, or specific training. These skills are also transferable; you can easily take these skills from one job or task to another and apply them to the project you set out to do. Examples would be coaching, editing, analyzing, or delegating.

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      Work content skill: usually obtained through training, apprenticeship, or on-the-job. Examples would be accounting, driving, hairdressing, or engineering.

      Justify your Employability Skills through  https://test.skill.jobs

      Self-Management skills: usually developed in early years at school, through peers, among family. Also referred to as adaptive skills. Examples would be dependability, punctuality, flexibility, and sense of humour.


      Read more .... click the following link:
      https://wp.me/paugyn-8X



      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://training.skill.jobs
      https://test.skill.jobs

      10
      How To Handle Interviews – Impress The Interviewer!

      Source: Skill Jobs Blog Post
      https://blog.skill.jobs/


      Welcome to Skill.jobs Career Article Zone (https://blog.skill.jobs/) and the ‘navigator’ of Career Development Center (CDC), Daffodil International University, your handy resource in starting your career.

      Where do I start? How do I write a good resume? How do I excel in interviews? How does the web approach work? These are some of the many questions you probably would ask yourself when looking for a job. As you go through the INTERVIEW GUIDE, you will find comfort in knowing exactly what to do with yourself.

      MASTERING INTERVIEW SKILLS

      The interview is a crucial area. It is not enough to show up for the meeting and hope that inspiration will hit you. While a well-crafted resume will definitely help carry you to first base, it is the interview that will ultimately bring you to home base – or lead you to a strikeout. Therefore, knowing how to play the interview cat-and-mouse game cannot be overemphasized. There are different forms of the interview but the basic principles of good interviewing remain the same.

      Dig up all you can about the hiring company and prepare ahead of time by anticipating questions and having ready answers in your head. During the interview, extend a warm handshake, show confidence and enthusiasm and flash your pearly whites. After the interview, do not forget to thank the interviewer and to inquire about what will happen next. Back home, draft and send a Thank You letter to the interviewer immediately.

      A serious job seeker should not leave this crucial stage of the search process to chance or luck. Here are 10 rules of thumb for a winning interview performance:

      COME PREPARED   
      Research beforehand on the company’s services, products and operations. Get details from their annual reports or websites. This way, you will be able to intelligently discuss how your talents, skills and experience can help reach their organizational goals. Bring along additional materials for a successful presentation, such as an extra resume and work samples.

      ARRIVE EARLY  
      The horrendous traffic is no excuse to be late to your appointment and thus earn debit points from the start. Leave for the interview at least one hour earlier than necessary to cope with any contingencies such as motor breakdown, traffic jams and poor weather.

      DRESS SMART   

      Remember what they say about first impressions? You may be tempted in this casual-dress age to dress down, but be warned that conservative dress codes still rule the hiring day. Formal clothes show you consider the interview important enough to have taken pains to dress up.

      REPLY CALMLY   
      Due to over eagerness or nervousness, some candidates blurt out their response even before the question sinks in, thus giving half-baked answers. Listen carefully and organize your thoughts before answering. If you have done your homework, you will have ready answers for some of the standard questions thrown your way.

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      DON’T SHOOT YOUR EX-BOSS   
      It is amazing how some candidates think they can win sympathy points from the interviewer by ranting against a previous employer. On the contrary, this will mark you as a potential troublemaker and raise serious doubts about the real reason you left your job. Concentrate on elaborating your own accomplishments – and squash any impulse to gripe.

      Read more .... click the following link:
       https://wp.me/paugyn-8P



      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://training.skill.jobs




      11
      ইন্টারভিউ বোর্ডে জানতে চাওয়া ১০ টি কমন প্রশ্ন এবং উত্তর

      Source: Skill.jobs Blog Post
      https://blog.skill.jobs/



      প্রায় প্রতিটি চাকরীর ইন্টারভিউতেই একজন প্রার্থীকে কিছু কমন প্রশ্নের সম্মুক্ষীন হতে হয়। এবং এই ইন্টারভিউয়ের মাধ্যমেই একজন Employer ঐ সকল প্রার্থীদের যোগ্যতা, দক্ষতা ও সকল প্রকার Basic Knowledge সম্পর্কে ধারণা লাভ করে। কিন্তু দুর্ভাগ্যবশত এই সকল প্রশ্নের উত্তর জানা না থাকার কারণে প্রার্থীরা অধিকাংশ সময়েই ইন্টারভিউ বোর্ডে Satisfactory উত্তর দিতে পারে না যার ফলে তারা তাদের কাংক্ষিত চাকরীটি পেতে ব্যর্থ হয়।

      তাই আজকে আমরা আলোচনা করবো ইন্টারভিউ বোর্ডে জানতে চাওয়া সেই সকল কমন প্রশ্ন সম্পর্কে যেগুলো মূলত প্রায় প্রতিটি ইন্টারভিউ বোর্ডেই একজন চাকরীপ্রার্থী/ Job-Seeker কে ফেস করতে হয়।

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities
       

      প্রশ্ন ০১ঃ আপনার নিজের সম্পর্কে কিছু বলুন।

      উত্তরঃ আমি খুবই কর্মঠ এবং মানুষের সাথে যোগাযোগ স্থাপনে পারদর্শী। এর আগে করা ২/৩ বছরের চাকরীর অভিজ্ঞতা আমার আত্মবিশ্বাসকে শক্তিশালী করেছে এবং আমাকে কোম্পানীর প্রতি অনুগত থাকতে শিখিয়েছে। আমি খুবই Punctual এবং আত্মনির্ভরশীল। একটি কাজ শুরু করার পর সেটিকে সফলভাবে শেষ করতে আমি বিশ্বাসী। আমার প্রতি আমার কোম্পানী ও আমার কাস্টোমারের চাহিদা কি তা আমি বুঝতে পারি এবং তা সঠিক ভাবে পূরণ করতে পারি। আমি নিজেকে অত্যন্ত পরিশ্রমী, নির্ভরযোগ্য, সৎ হিসেবে গড়ে তুলেছি। আমি খুবই Helpful এবং আমি আমার সকল কাজগুলোকে Automated ও Organized ভাবে করতে পছন্দ করি।

      প্রশ্ন ০২ আপনি কিভাবে এই ভেকেন্সি সম্পর্কে জনতে পাড়লেন?

      উত্তরঃ “আমি সক্রিয় ভাবে চাকরির অনুসন্ধান করছি এবং আমার কাঙ্খিত পদের জন্য অনলাইনে আপনার চাকরির সার্কুলারটি খুঁজে পেয়েছি। আবেদনটি রিভিউ করার পর আমি বুঝতে পেরেছি যে এটি আমার ক্যারিয়ার প্লানিংয়ের সাথে সম্পূর্ণ সামঞ্জস্যপূর্ন এবং এই পজিশনটির জন্য আমার নিজেকে ফিট বলে মনে হয়েছে তাই আমি এখানে আবেদন করেছি।

      প্রশ্ন ০৩ এই চাকরিটির জন্য আপনি কেন নিজেকে উপযুক্ত মনে করেন? 


      উত্তরঃ “আমি মনে করি এখন আমার সময় এসেছে কর্মক্ষেত্রে আরও বৃহত্তর দায়িত্বের দিকে এগিয়ে যাওয়ার। আপনার প্রতিষ্ঠানে কাজ করার সুযোগ পেলে আমি আমার ব্যক্তিত্বকে বিকাশ করার পাশাপাশি আমার অর্জিত দক্ষতাগুলোর যথাযথ প্রয়োগ এবং আরও অনেক নতুন নতুন দক্ষতা অর্জন করতে পারবো বলে আশা করি। এছাড়াও, আপনার প্রতিষ্ঠানটি আমাকে অভিজ্ঞ পেশাদার কর্মীদের সাথে একই টিমে কাজ করার সুযোগ তৈরি করে দিবে ফলে আমার এবিলিটির সবটুকু দিতে সক্ষম হব।  আমি নিশ্চিত যে আমি এখানে যোগদানের সুযোগ পেলে আমার ক্যারিয়ারে নিজেকে আগে বাড়ানোর পাশাপাশি প্রতিষ্ঠানের সামগ্রিক বৃদ্ধিতেও অবদান রাখতে সক্ষম হবো।”

      প্রশ্ন ০৪ঃ কেন আমরা আপনাকে সিলেক্ট করবো?

      উত্তরঃ আমি বিশ্বাস করি যে, এই পোস্টটির জন্যে  যে সকল দক্ষতা এবং অভিজ্ঞতার প্রয়োজন তা আমার কাছে রয়েছে এবং আমি আত্মবিশ্বাসী যে আমি এই জবটির জন্য উপযুক্ত। মূলত বিভিন্ন প্রতিষ্ঠানে আমার আগের অভিজ্ঞতা থেকে, আমি শিখেছি কীভাবে মাল্টিটাস্ক করা যায় এবং প্রায়োরিটি অনুযায়ী দায়িত্বগুলিকে অগ্রাধিকার দেওয়া যায়। এছাড়াও সিনিয়র ম্যানেজারদের সাথে সরাসরি কাজ করার ফলে আমার নেটওয়ার্কিং এবং কমিউনিকেশন দক্ষতা  অনেক বৃদ্ধি পেয়েছে যা আমাকে আপনাদের এই পদের জন্য আরও যোগ্য করে গড়ে তুলেছে। তাই, আমি আপনার কোম্পানীতে যোগদান করে কোম্পানীর রেভিনিউ বৃদ্ধির পাশাপাশি আমার নিজেরও ক্যারিয়ার উন্নয়নে ভূমিকা রাখতে ইচ্ছুক।

      প্রশ্ন ০৫ঃ আপনার কি কি স্ট্রেংথ(Strength) রয়েছে?

      উত্তরঃ আমার অন্যতম একটি স্ট্রেংথ হচ্ছে আমার স্ট্রং ওয়ার্ক এথিক। আমাকে যখন কোনো কাজ এসাইন করা হয়, তখন ডেডলাইনের মধ্যে কজটি সম্পন্ন করতে যা যা লাগে তা আমি করি। আমি একজন  প্রব্লেম সল্ভার। আমি একটি পরিস্থিতিকে বিভিন্ন দৃষ্টিকোণ থেকে পর্যালোচনা করতে পারি এবং কঠিন বাধা-বিপত্তির মধ্যেও আমি আমার কাজটি সম্পন্ন করতে পারি। আমি আরও অনুভব করি যে আমার কমিউনিকেশন দক্ষতা শীর্ষস্থানীয়। আমি জুনিয়র দলের সদস্যদের মধ্যে দ্বন্দ্বের মধ্যস্থতা করার সাথে সাথে সিনিয়র এক্সিকিউটিভদের কাছে নিজেকে কাজের দ্বারা যোগ্য হিসেবে উপস্থাপন করতে স্বাচ্ছন্দ্য বোধ করি।

      Read more .... https://wp.me/paugyn-7J[/color]


      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://training.skill.jobs



      12
      স্বপ্নের চাকরী না পাওয়ার ৫টি কারন

      https://blog.skill.jobs/


      প্রাতিষ্ঠানিক শিক্ষা এবং চলমান কর্মদক্ষতা। এর মাঝে রয়েছে সাগর সমান শুন্যস্থান। যেখানে হাবুডুবু খেতে হয় অধিকাংশ উদীয়মান এবং মধ্যম স্তরের job seekers Group। Job Market  এর  সাম্প্রতিক প্রয়োজনীয় দক্ষতা সম্পর্কে সচেতনতার অভাবে job seeker  এর মনে করছেন শুধু শিক্ষাগত যোগ্যতা তার স্বপ্নের চাকরী পাওয়ার জন্য যথেষ্ঠ। অন্যদিকে চাকরীদাতারা বলছেন তাদের প্রাথমিক স্তরের চাকরিতেই আবেদনকারীদের জ্ঞানের গভীরতা পর্যাপ্ত নয়। এতে করে বেড়ে চলেছে বেকারত্বের হার আর কোম্পানিগুলোর মানবসম্পদ ব্যয়।

      আমাদের দেশের অধিকাংশ অর্থনৈতিক চালিকাশক্তি নিয়ন্ত্রকারী সেক্টরগুলোর উচ্চপদ সমূহে কর্মরত আছেন বিদেশীরা। কেননা আমরা এখনও দক্ষ জনবল এর সংকট কাটিয়ে উঠতে পারিনি। ফলে প্রাতিষ্ঠানিক শিক্ষা শেষে কাঙ্খিত কোম্পানিতে স্বপ্নের চাকরি প্রাপ্তির অভিযানে চলমান কর্মদক্ষতা/ employment-skills নামক এই মহাসমুদ্র পাড়ি দেওয়াটা এখন job seekers Group এর জন্য একটি বড় চ্যালেঞ্জ। তবে এই চ্যালেঞ্জ যত বড়ই হোক সেটি মোকাবেলা করে কিছু স্বপ্নবাজ তরুন পেয়ে যাচ্ছে তাদের স্বপ্নের চাকরী, কিন্তু কিভাবে?

      সেটা বুঝতে হলে প্রথমে আমাদের জানতে হবে সেই সাগর সমান শূন্য স্থানের পেছনে আসল রহস্য কি। সাম্প্রতিক Skill Jobs এর অব্জারভেশনে উঠে এসেছে ৫টি গুরুত্বপুর্ণ কারণ, এগুলো আলোচনা কর হলঃ

      ১। জীবনের লক্ষ্য নির্ধারণে ভুল সিদ্ধান্ত

      খুব কম সংখ্যক স্টুডেন্ট এরই একটি নিজস্ব স্বচ্ছ ভিশন থাকে তারা জীবনে কি চাই এবং সে অনুযায়ী তারা পড়াশোনার ক্ষেত্র পছন্দ করে নেয়। এটা ছাড়া অধিকাংশরাই তাদের পরিবার এবং পারিপার্শিক পরিবেশ দ্বারা প্রভাবিত হয়ে পড়াশোনা বা ক্যারিয়ার নিয়ে দ্বিধায় থাকে এবং ভূল সীদ্ধান্ত নেয়। অনেক কষ্টে হয়তো কেউ চাকরি পেয়ে যায় কিন্তু কর্মজীবনে বেশি উন্নতি করতে পারে না।

      ২। দূরদর্শিতার অভাব


      বেশিরভাগ job seekers Group এর লক্ষ্যই থাকে যে কোন একটা চাকরী পেলেই হয়। তাই   job search  করার ক্ষেত্রে নিজের দক্ষতা যাচাই না করে, কোম্পানী সম্পর্কে না জেনে, চাকরিদাতা কি চাচ্ছেন সেটা না বুঝে, চাকরীর দায়ীত্ব কর্তব্য গুলো ভালোভাবে না পড়ে, একটার পর একটা আবেদন করেই চলেছে । এতে করে শুধু সময়ই নষ্ট হয়। স্বপ্নের চাকরী রয়ে যায় নাগালের বাইরে। সুদূর-প্রসারী লক্ষ স্থির না করে এভাবে এলোমেলো পরিকল্পনাহীন আবেদন করতে থাকলে অনেক সময় কিছু কোম্পানির ব্লক লিস্টে নাম চলে আসতে পারে।

      ৩। সঠিক গাইডলাইন

      স্বপ্নের চাকরী না পাওয়ার অন্যতম একটি কারণ হল সঠিক গাইডলাইন। বর্তমান প্রতিযোগিতামূলক চাকরীর বাজারে নিজেকে যোগ্য প্রার্থী হিসেবে তৈরি করতে হলে একটা সঠিক গাইডলাইনের ভীষন দরকার। মাঝিবিহীন নৌকা যেমন কূল খুজে পাই না তেমনি সঠিক দিকনির্দেশনা ছাড়া প্রতিযোগিতায় নিজের অবস্থান টিকিয়ে রাখাটা খুবই কঠিন। একজন ভাল খেলোয়ারের নেপথ্যে থাকে একজন কোচ এর অবদান, একটা ব্লকব্লাস্টার সিনেমার পেছনে থাকে কোন এক বিশেষজ্ঞ বা দক্ষ টিম এর দিকনির্দেশনা।

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities
      ৪। বিনিয়োগের ভয়

      আমরা অনেকেই পার্থক্য করতে পারি না কোন টা খরচ আর কোনটা বিনিয়োগ। কম সংখ্যাক চাকরী প্রত্যাশিই আছেন যারা চাকরীর জন্য নিজেকে প্রস্তুত করতে বিনিয়োগ করেন। কভার লেটার ডিজাইন থেকে শুরু করে চাকরীর ইন্টারভিউ পর্যন্ত প্রতিটা বিষয়ে সচেতন হওয়া জরুরী। একটা চাকরীর জন্য সঠিক ড্রেস-আপ, গ্রূমিং এবং প্রয়োজনীয় ট্রেইনিং এ অনেকে বিনিয়োগ করতে চায় না, ভয় হয় যদি চাকরীটা না হয়। এ ধরনের মানসিকতা নিজের মধ্যে হীনমন্যতাকে প্রশ্রয় দেয়, আত্নবিশ্বাস হারিয়ে যায়, ফলে ইন্টারভিউ ভালো হয় না।

      ৫। প্রযুক্তি-জ্ঞানে অনীহা

      কোভিড-১৯ এর পর সারা বিশ্ব এখন প্রযুক্তি নির্ভর হয়ে পড়েছে। শিক্ষা-প্রতিষ্ঠান, অফিস-আদালত সবই এখন ডিজিটাল প্রযুক্তিতে রুপান্তরিত হয়েছে। চিঠি আদান-প্রদান থেকে শুরু করে মিটিং, ট্রেইনিং, বিক্রয় এমনকি চাকরীর আবেদন, পরীক্ষা, সাক্ষাতকার অধিকাংশ এখন অনলাইনেই হয়। আর এই প্রক্রিয়ার মধ্যে নিজেদেরকে সম্পৃক্ত করার জন্য আমদের ডিজিটাল টুলস সম্পর্কে জ্ঞান থাকা আবশ্যক। অনেক কোম্পানি গুগল মিট কিংবা জুম এর সাহায্যে ইন্টারভিউ নিয়ে থাকে, অনেকে এটাকে ঝামেলা মনে করে ইন্টারভিউ ফেইস করে না। কিংবা জয়েন করলেও সঠিক ব্যাবহার না জানার কারনে ইন্টারভিউ থেকে বাদ পড়ছেন।

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities
      চ্যালেঞ্জ যত বড়, তা মোকাবেলা করার হাতিয়ার তত ছোট আর এটা নির্ভর করে আমরা সেটা কোন দৃষ্টিকোন থেকে দেখছি তার উপর। যাদের আছে অদম্য স্পৃহা, লেগে থাকার প্রবণতা আর আকাশ ছোয়া স্বপ্ন তাদের জন্য Skill Jobs নিয়ে এসেছে Premium Jobseekers নামে নতুন এক প্রোগ্রাম। এই প্রোগ্রাম এর সফলতা  এবং Skill Jobs টিমের জন্য শুভ কামনা রইলো।

      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://blog.skill.jobs/
      https://training.skill.jobs

      Source: Skill.jobs Blog Post (written by Mr. Shahanur Alom Zibon)


      13
      ৫টি শক্তিশালী শব্দের ব্যবহারে সমৃদ্ধ করুন আপনার কমিউনিকেশন স্কিল!


      প্রতিদিন সারাক্ষন, করণ অথবা অকারণ, আমরা চালিয়ে যায় আমাদের কথোপকথন। একে অন্যের সাথে মনের ভাব আদান প্রদান এর জন্য আমরা কত কথাই না বলি। আমাদের কথার মধ্যে কিছু বিশেষ শব্দ অত্যন্ত সচেতন ভাবে উপস্থাপন করতে পারলে সেটা মানুষের হৃদয়ে অনুভূতির সৃষ্টি করে। আর এখানেই যোগাযোগের সার্থকতা, তাই Communication Skill টাকে আরও সমৃদ্ধ করতে হলে আমাদের ভাষায় ব্যাবহত শব্দের উপর গুরুত্ব দিতে হবে। নিল স্ট্রাস নামে একজন লেখক তার বিখ্যাত ‘দ্য গেম’ বইতে দেখিয়েছেন যদি সঠিকভাবে কথা বলা যায় তাহলে তা অন্য লোকদের উপর অসাধারণ প্রভাব ফেলে। কিছু শব্দ এতটায় শক্তিশালী যে তা সঠিকভাবে প্রয়োগ করতে পারলে মানুষের হৃদয় ছুয়ে যায়। আজ তেমনি ৫টি শব্দ আপনাদেরকে নতুন করে পরিচয় করিয়ে দেব।

      প্রথম শব্দটি হলো ‘এখন’ ।

      এই শব্দটির মধ্যে লুকিয়ে আছে একটি ব্যপক তাড়না। এটা যখন আপনি শুনবেন তখন এর মানে হলো এ অনুরোধটি বা কাজটি আপনাকে এক্ষুনি করতে হবে। আমরা প্রতিনিয়ত বিভিন্ন বিজ্ঞাপণ চিত্রে এ ধরনের শব্দের ব্যবহার দেখতে পায়। যেমন, Call Now, Register Now, Shop Now, Book Now ইত্যাদি। অধিকাংশ টেলিভিশন বিজ্ঞাপন গুলোতে এই ‘এখন’ শব্দটি অত্যন্ত সুনিপুণ ভাবে উপস্থাপন করা হয়। এতে কাস্টমার রা ঐ পণ্যটি কেনার ব্যাপারে এক ধরনের তাগিদ অনুভব করেন।

      দ্বিতীয় শব্দটি হলো ‘কারণ’।

      ছোটবেলায় আব্বু বলতেন দুপুরের রোদে বাইরে খেলতে যেওনা । আমি বলতাম, আমি তো শুধু – – -। জীবন, আমি বলেছি না বাইরে যাওয়া যাবে না। কিন্তু কেন আব্বু? এরপর আব্বু বলতেন ‘ কারণ আমি বলেছি।’ তখন থেকেই বুঝতাম কারণ শব্দটির মানে হল এটাই চুড়ান্ত রায়। এর পরে আর কোনো প্রশ্ন করা যাবে না।

      আপনি যদি কাউকে কোন অনুরোধ করে তার পেছনে একটি কারণ যোগ করে দিতে পারেন তাতে আপনার অনুরোধ রক্ষা হওয়ার সম্ভাবনা দারুনভাবে বেড়ে যায়। রবার্ট সিয়ালডিনি তার বই, ‘Influence: The Psychology Persuasion’ বইতে বলেছেন, ‘ মানুষের আচারনের একটি বহু প্রচলিত নীতি হলো যদি আমরা কাউকে আমাদের একটি উপকার করতে বলি তাহলে সেটি সফল হবে যদি এর পেছনে একটি কারণ খাড়া করতে পারি। মানুষ যা করে তার পেছনে কারণ দেখতে চায়।’

      তৃতীয় শব্দটি হলো ‘প্লিজ’।

      মনোগত ভাবে এই শব্দটি দিয়ে  যেকোন আদেশ বা নির্দেশকে কোমল করে দেওয়া যায়। আমরা বন্ধু-আত্নীয় মহলে কিংবা অফিসিয়াল কাজে এই শব্দটা প্রায় ব্যাবহার করে থাকি। প্লিজ শব্দটার মাঝে এক ধরনের ম্যাজিক লুকিয়ে আছে। যখন আমরা এটা কাউকে বলি তখন ঐ মানুষটি ভালো বোধ করেন এবং বিনিময়ে তারা আমাদেরকে পছন্দ করেন। জীবন চলার পথে অনেক জটিল সমস্যা এই শব্দটি ব্যাবহারের মাধ্যমে সমাধান করা যায়।

      চতুর্থ শব্দটি হলো ‘সরি’।

      দুটি অক্ষরের এই ছোট শব্দটির মধ্যে লুকিয়ে রয়েছে বৃহৎ এবং জটিল সমস্যা সমাধানের এক বিস্ময়কর জাদু। বন্ধু-বান্ধব, আত্মীয়-স্বজন, অথবা পরিবারের মধ্যে ঝগড়া-বিবাদ কিংবা মান অভিমান এর মত অস্বস্তিকর পরিস্থিতি নিমিষেই সৌহার্দপূর্ণ পরিবেশে বদলে ফেলা যায়। শুধু সঠিক সময়ে সঠিক জায়গায় এই মিরাকেল শব্দটি ব্যাবহারের মাধ্যমে।

      পঞ্চম শব্দটি হলো ‘থ্যাংক ইউ’।

      অত্যন্ত শক্তিশালী এবং ইতিবাচক একটি শব্দ ‘থ্যাংক ইউ’। সাইকোলজিতে ‘থ্যাংক ইউ’ কথাটিকে ব্যাখা করা হয়েছে পারস্পরিক বিনিময় বা প্রতিদান হিসেবে। এটি ব্যবহারের মাধ্যমে আমাদের প্রতি অন্যদের মনে একটি ইতিবাচক মনোভাব তৈরি হয়। ছোট ছোট কাজের প্রশংসা স্বরূপ থ্যাংক ইউ বলাটা খুবই জরুরী। কাজের প্রতিদান হিসেবে কাউকে থ্যাংক ইউ বললে সে পরবর্তীতে আমাদেরকে আরও সাহায্য করতে আগ্রহ বোধ করে। কেউ যদি আপনাকে কোন উপহার দেয়, নিশ্চয় আপনি তখন তাকেও কোন উপহার দেওয়ার একটা তাগিদ অনুভব করেন।

      আমাদের দৈনন্দিন কার্যক্রমে মানুষের সাথে যোগাযোগের ক্ষেত্রে এই ৫টি শব্দ সঠিকভাবে উপস্থাপন করতে পারলে সহজেই অন্যের মনে স্থান করে নেওয়া যাবে। এতে মানুষের সাথে হৃদ্যতার সম্পর্ক তৈরি হবে। আমাদের Communication Skill হবে আরো সমৃদ্ধশালী ।

      Visit www.skill.jobs for hundreds of job opportunities

      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://blog.skill.jobs/
      https://training.skill.jobs

      Source: Skill.jobs Blog Post (written by Mr. Shahanur Alom Zibon)


      14
      10 UNPROFESSIONAL HABITS TO STOP DOING AT YOUR JOB RIGHT NOW

      by Becky

      If you’ve been at your job for a while, you might be getting comfortable around your co-workers, which could lead to unprofessional habits. Unprofessional behavior in the workplace can vary from getting too drunk at a party to going on social media all day – instead of working. If you’re an ambitious girl boss who wants to make sure you are excelling, regardless of the amount of time you’ve been at your job, make sure you aren’t doing these 10 unprofessional habits at your job right now.

      I mean…we’ve all been there. A co-worker pings you after an uncomfortable meeting starting the ever-so-comfortable gossip conversation that makes you feel included and happy all at the same time. All of a sudden, you are initiating the negative-speak in a not-so-private way.

      Or maybe it’s the holiday Christmas party you’ve been to 5 times by now. And by your fifth drink your feeling toasted (because you can’t handle your alcohol like you could when you were 23).

      Whatever it is, make sure you are not accidentally acting unprofessional at work. Stop doing these 10 unprofessional habits to stop doing at your job right now:

      Complaining
      Complaining is one of the most unprofessional habits to do around the workplace. Complaining is unprofessional for a multitude of reasons. If you are complaining about your personal life, it could come off like you don’t have your life together, and cause your coworkers to see you differently.

      If you are complaining about something at work, you could easily ruffle feathers. What if you are complaining about someone’s project that they worked on? Complaints in the workplace are so easy to avoid, keep your voice positive and you will be viewed in a more professional light.

      Going on Social Media
      Going on social media is an easy way to look unprofessional at your job. Especially if your co-workers can see your computer screen, it can make you come off lazy – or like you aren’t working hard.

      Going on social media during work can also make you seem unfocused! It’s so important to keep your perception positive at work, and spending your day on Facebook, Instagram or TikTok is not going to help your case.

      Being late to meetings
      Being late to meetings comes off so unprofessional! It makes you look like you might be behind, or not have your work together. Try this instead: make your meetings on your calendar 25 minutes, instead of 30 – so you have 5 minutes of transition time in between meetings.

      At work, perception is so important! If you can keep the view on yourself that you have your life together, you’ll be in good shape. Don’t be late to meetings at work!

      Interrupting your coworkers
      If you frequently interrupt your co-workers, you might be coming off unprofessional at your job. It also comes off like you aren’t a team player – so absolutely something you want to avoid. Try things, after your co-worker finishes talking, give it a beat to make sure they are done, THEN start talking.

      Gossiping
      If you are gossiping with your co-workers about work, you might end up not looking professional at your job. In general, gossiping is not a good move – who likes a gossip? But at work, you could be spreading false information. And people catch on – if you are likely to gossip to them, what makes you less likely to gossip around them?

      Me? I stay away from people who gossip at work. It’s never a good look and always makes me feel like they don’t have their stuff together.

      Eating smelly food
      Bringing broccoli or Brussel sprouts your desk? Clogging up the office microwave? Be careful of eating smelly food at your desk at work, it could draw unnecessary attention and make you look unprofessional.

      The smelly food aspect of work is more about drawing unnecessary attention to yourself at the workplace, and having others associate you in a potentially negative light. That is something you want to avoid!

      Being late

      Being late to work could make you come off unprofessional. Anything that could have others perceive you as lazy and not on top of your work is something you absolutely want to avoid.

      It’s so easy to be on time for work. If you are unsure of the time you need to be at work, look at when most of your other co-workers come in. You don’t want to be the last one. When everyone is hard at work and you stroll in late, that comes off unprofessional. Being late is never a good look!

      Oversharing
      Oversharing about your personal life at work? This could come off unprofessional. I get that sometimes we become friends with people at work. If that’s the case, that’s fine. But, if you are droning on in a meeting about something personal (and NSFW), it could come off unprofessional.

      Especially as women, we have to work harder for others to see us in the same professional light. That’s why following these rules are so important.

      Drinking too much at office events
      Office events are supposed to be fun, but getting out of control and drinking too much could damage your reputation. Drinking too much at office events could make you come off unprofessional, or worse, lose you your job.

      If your anything like me you like to have a little fun when you drink. That means drinking too much at an event could ruin your reputation. Don’t drink too much at work – you risk coming off unprofessional (and probably will). Know your limits and you should be good to go.

      Wearing casual clothes
      Sporting leggings and sweatshirts to your 9-5 job? Coming to work like you are going to a work out class could come off more unprofessional than you think. I know so many office cultures allow casual work-wear, but there’s a way to do it that still looks professional. There’s something about being in a meeting with someone who actively looks like a boss, and someone who looks like they just rolled out of bed. Wearing casual clothes at work (especially work out clothes) can come off unprofessional.

      You could always follow this business capsule wardrobe ideas for easy professional looks around the office.

      What habits are you going to change about your work life? Comment below.

      For more details, please visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://blog.skill.jobs/
      https://training.skill.jobs


      15
      Career Guidance / The Four Stages of Coping With Change
      « on: March 20, 2021, 12:19:55 PM »
      The Four Stages of Coping With Change

      Change can be difficult to deal with, even when it's for the better.

      Chances are that, at some stage, you've experienced a big change in your life.

      Maybe it was a positive one. Starting a new job , or moving house, for instance. Or, perhaps it was painful. Losing your job or taking a pay cut, for example.

      Depending on your specific situation, your reaction will have varied from excitement to fear. But, in all cases, your attitude toward the change likely affected your experience of it.

      The good news is that we can improve how we cope with change by recognizing our reactions to it.

      Most people react to change in four main stages.

      During stage one, you'll likely experience shock and disorientation. You'll feel confused and uncertain.

      Overcome this by seeking out reliable information to guide you. Ask your manager and HR team for help, and talk through your concerns with them. But, avoid listening to gossip and rumors . They'll only cause you more pain, not less!

      You might not reach a firm conclusion at this stage about what the change means for you, but remaining as positive as you can will help.

      In the second stage, disorientation usually gives way to strong emotions.

      By now, you might feel angry or fearful about the impact of the change. And you might start to find yourself becoming more pessimistic. This is natural.

      But, however hard it is, try to keep your emotions under control. Acknowledge how you feel, but be careful about what you express openly.

      Wait until you can think more clearly before you decide how you want to proceed.

      During stage three, you start to come to terms with your new situation and can begin to explore what it means for you.

      Resist any lingering feelings of resentment. Instead, focus on the positive aspects of the change. And be patient. Coming to terms with change is a gradual process, and one that can't be rushed.

      In the fourth and final stage, you accept the change and move forward.

      This doesn't mean giving up entirely on your former situation. You'll still have valuable memories, skills and relationships that you can keep and carry forward with you.

      But, you're ready to move on. So, start setting yourself some new goals, or, better yet, develop an Action Plan  that'll help you make the most of your new situation.

      To learn more about how to cope with change , read the article that accompanies this video.

      To up-skill your self and creating your employment opportunities, visit and get registered www.skill.jobs
      https://www.facebook.com/skilljobs.bd/
      https://blog.skill.jobs/
      https://training.skill.jobs

      Source: Mind Tools Club

      Pages: [1] 2 3 ... 10