Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - asad696

Pages: [1]
1
প্রতিটি মানুষের একটি নিজস্ব জগত থাকে যা তার পরিবার ও বন্ধু-বান্ধবদেরকে নিয়ে গড়ে ওঠে। তার হাসি-আনন্দ ও দুঃখ বেদনা তাদের সাথে খুব নীবিড়ভাবে শেয়ার করতে পারে। কিন্তু তার পড়াশুনা শেষ করার পর ক্যারিয়ার গঠনের জন্য আরেকটি জগত সৃষ্টি হয়, যেখানে শুধু কাজ ও পেশাদারিত্বের সম্পর্ক নিয়েই পথ চলতে হয়, নিজের যোগ্যতা ও অভিজ্ঞতার জন্য সহকর্মী বা লীডারদের আস্থা বা বিশ্বাস অর্জন করতে হয় এবং সকলের সাথে নিজেকে মানিয়ে নিয়ে নিজের গ্রহনযোগ্যতা বৃদ্ধি করতে হয়। এজন্য কিছু কৌশল অবলম্বন করা খুবই আবশ্যক হয়ে পড়ে, যা আমি আমার কর্মস্থলের অভিজ্ঞতা থেকে শিখতে পেরেছি। নিম্নে এ বিষয়ে সংক্ষেপে আলোচনা করা হলোঃ


১. ইতিবাচক ভাবনাঃ
ইতিবাচক বা পজিটিভ চিন্তাভাবনা একজন মানুষকে আরেকজন মানুষ থেকে সহজেই আলাদা করতে পারে। যে সকল মানুষ পজিটিভ চিন্তাভাবনা করে, মানুষের মাঝে সব সময় আশার আলো সঞ্চার করে উৎসাহ দিয়ে সামনে এগিয়ে যাওয়ার পাথেয় যোগায়, কর্মক্ষেত্রে এই সকল মানুষদের খুব তাড়াতাড়ি গ্রহনযোগ্যতা তৈরী হয়। প্রতিষ্ঠানে নিজকে লিডার হিসেবে গড়তে চাইলে এই ইতিবাচক মনোভাবের কোন বিকল্প নেই। কিন্তু পজিটিভিটি জিনিসটা একদিনে তৈরি হয়না। পর্যাপ্ত দিকনির্দেশনা, কিছু জায়গায় কন্ট্রোল আর প্রাক্টিসের মাধ্যমে ধীরে ধীরে সঞ্চার হয়। যারা পজিটিভিটি সম্পর্কে জানতে আর শিখতে চান, তারা ড. মোঃ সবুর খান স্যারের পজিটিভিটির উপর https://goedu.ac/ তে এই দুর্দান্ত কোর্সটি করে ফেলতে পারেন। কেউ যদি চায় সে তার নেগেটিভ মাইন্ডকে পজিটিভে রুপান্তর করবে, এই কোর্সটি হতে পারে তার জন্য বড় নিয়ামক।
কোর্স লিঙ্কঃ https://goedu.ac/courses/general/positivity-how-to-build-positive-mentality/

২. সংযত আচরণ, বিনয় আর কৃতজ্ঞতা প্রকাশঃ
আচরন একটা মানুষের জন্য বড় মাপ কাঠি হিসেবে কাজ করে। এই জন্য কর্মক্ষেত্রে সংযত আচরন খুবই গুরত্বপূর্ণ।  কোন মানুষের সাথে কেমন আচরন করতে হবে তা সব সময় স্থান, কাল, পাত্র ভেদে নির্নয় করে চলাই শ্রেয়। কর্মক্ষেত্রে যে সকল মানুষ তাদের সংযত আচরন দ্বারা মন জয় করতে পারে তাদের গ্রহনযোগ্যতা থাকে অনেক উপরে । মানুষের এই সংযত আচরনে বিনয় অনেক বড় অলংকার হিসেবে গন্য হয়ে থাকে। তাই “আমি দুঃখিত” বলার চাইতে আমাকে মাফ করবেন বলাটা অধিক বিনয় প্রকাশ করে থাকে।

৩. কৃতজ্ঞতা প্রকাশ এবং কৃতিত্ব দেওয়াঃ
কর্মক্ষেত্রে কারো দ্বারা উপকৃত হলে, কোন সমস্যার সমাধান হলে কৃতজ্ঞতা প্রকাশ করাটা জরুরী। অকৃতজ্ঞ মানুষ যেমন সৃষ্টিকর্তার দয়া থেকে বঞ্চিত হয় তেমনি কর্মক্ষেত্রে মানুষের গ্রহনযোগ্যতাও হারায়। অপর দিকে একই টিমে কাজ করার দরুন যদি কোন সাফাল্য আসে তার কৃতিত্ব  টিমের সকলকেই দেওয়া উচিত। এ ক্ষেত্রে সিনিয়র তার জুনিয়র, এক সহকর্মী আরেক সহকর্মীকে, জুনিয়র তার সিনিয়রকে কাজের ক্রেডিট দিলে টিমের ব্যালেন্স ঠিক থাকে আর আউটপুট নিশ্চিত হয়।

৪. অন্যের কাজকে সমান গুরুত্বপূর্ণ মনে করাঃ
আমরা সবাই কম বেশি টিমে অথবা অন্য কোন বিভাগের সাথে মিলিত হয়ে কাজ করি। দেখা গেলো একজন টিম মেম্বারের অংশের কাজটা শেষ হয়ার পর আরেকজন টীম মেম্বারের কাজ শুরু হবে। এখন সে যদি কাজটা সঠিক সময়ে শুরু না করে অথবা ডেইডলাইনের আগে শেষ করতে না পারে তাহলে অন্য টিম মেম্বার তারটা শুরু করতে পারছেনা এবং  ডিপার্টমেন্ট/ম্যানেজমেন্টের প্রশ্নের সম্মুক্ষীন হচ্ছে। আর কেও যদি নিজের কাজটা শেষ করে তার সময় আর স্কিল অনুযায়ী পরের অংশে নিজেকে ট্যাগ করতে পারে, টিমে তার একটা বড় গ্রহনযোগ্যতা তৈরি হয় খুব সহজেই। অনুরুপভাবে কারো কোন কাজ পড়ে থাকতে দেখলে যা প্রাতিষ্ঠানিক মঙ্গল বয়ে আনতে পারে, তাকে কাজটার গুরুত্ব বুঝিয়ে মনে করিয়ে দিয়ে, গাইড করে যদি ভালো ফলাফল আনা যায় তারও একটা বড় প্রভাব পরে যিনি সাহায্য করেন এই বিষয়ে।

৫. স্কিল শেয়ার করাঃ
একজন মানুষ কর্মক্ষেত্রে অন্যদের কাছে তার আলাদা জায়গা করে নিতে পারে স্কিল শেয়ারিংয়ের মাধ্যমে। ডিপার্টমেন্টে খুব কম সদস্যই সর্বোচ্চ স্কিলের অধিকারী হয়ে থাকে। তাই কেই যদি নতুন কিছু শেখে, বিশেষ করে যা অফিসের দৈনন্দিন কাজে বেশি ব্যবহার হয় আর তা শেয়ারের মাধ্যমে অন্যরা উপকৃত হয় তাহলে যিনি শিখিয়ে থাকেন তার আলাদা একটা গ্রহনযোগ্যতা তৈরী হয় অন্যদের কাছে এবং ম্যানেজমেন্টের কাছেও।



৬. সমালোচনা, পরনিন্দা আর অফিস পলিটিক্স থেকে দূরে থাকাঃ
মানুষের কম বেশি অন্যের সমালোচনা, পরনিন্দা করার প্রবনতা থাকে। অনেক মানুষই আবার ধর্মীয় মনোভাবের কারনে নিজেকে এই জায়গা থেকে দূরে রাখেন। তেমনি অফিস পলিটিক্স একটা কাজের পরিবেশকে দূষিত করে সেই বিভাগের অথবা পুরো প্রতিষ্ঠানের উৎপাদন ক্ষমতায় কমিয়ে দিতে পারে। কারন এই তিনটা জিনিসের কারনে টিমওয়ার্কে মারাত্তক প্রভাব ফেলে এবং মানুষ তার কর্মোদ্যম হারিয়ে অন্যের পেছনে লেগে থাকে। সচরাচর অফিসে এই শ্রেনীর মানুষকে সবাই এড়িয়ে চলে এবং এদের গ্রহনযোগ্যতা থাকে একদম তলানিতে।

৭. বিপদে পাশে দাড়ানোঃ
শুধু একজন প্রাতিষ্ঠানিক কর্মী হিসেবে নয়, অন্যের বিপদে যে কোন সময়, যে কোন জায়গা থেকে মানুষ হিসেবে পাশে দাড়ানোটা ব্যক্তির মহত্বকে তুলে ধরে। তাই অফিস কিংবা অফিসের বাইরে কারো কোন প্রয়োজনে অথবা বিপদে সাহায্যের আশ্বাস দিয়ে পাশে থাকা উচিত। আপনার সাহায্য ছাড়াই হয়তো সে তার সমস্যাটা সমাধান করতে পারবে কিন্তু আপনার একটু ফোন কল, একটা বাক্য “পাশে আছি” তার এবং তার পরিবারের কাছে আপনার গ্রহনযোগ্যতা বাড়িয়ে তুলবে শতগুন।  এর বাইরেও প্রতিটা মানুষের ছোট ছোট বিষয় গুলোও গুরুত্ব দিয়ে দেখা উচিত। সরাসরি সাহায্যের সুযোগ না থাকলেও ভালো পরামর্শ দিয়ে সমাধানের সুযোগ তৈরীর মাধ্যমেও অন্যের মন জয় করা যায়।

৮. অন্যের অর্জনকে উৎযাপন করাঃ
যাদের মন সংকীর্ণতায় ভরা তারা অন্যের অর্জনে ঈর্ষান্বিত হয় সবসময়। আর এই মনভাব সম্পন্ন ব্যক্তিরা আস্তে আস্তে দূরে সরে যায় সবার থেকে। আর ব্যক্তি বা প্রাতিষ্ঠানিক অর্জনে যে ব্যক্তি এগিয়ে এসে স্ব উদ্যোগে সবাইকে সাথে নিয়ে অর্জনটা উৎযাপন করতে পারে তার সহজেই একটা গ্রহনযোগ্যতা তৈরী হয় কর্মস্থলে। পাশাপাশি যার সাফল্যে এই আনন্দ তারও উচিত সবাইকে এই সাফল্যের জন্য কৃতজ্ঞতা প্রকাশ করা যদি তা টিমওয়ার্কের মাধ্যমে অর্জন হয়ে থাকে।

৯. কর্মক্ষেত্রে নিজের ষোল আনাই ঢেলে দেওয়াঃ
কর্মক্ষেত্রে একজন মানুষ তার সবটাই ঢেলে দেওয়ার মাধ্যমে নিজেকে এক অনন্য উচ্চতায় নিয়ে যেতে পারে। অযথা সোস্যাল মিডিয়ায় সময় কাটিয়ে, গল্প করে,  আড্ডা দিয়ে সময় নষ্ট না করে অফিসের বরাদ্দ সময়টা যদি যথাযথ ব্যবহার করে কার্যকরী ফলাফল নিশ্চিত করা যায় তাহলে ম্যানেজমেন্টের কাছে তার আলাদা একটা গ্রহনযোগ্যতা তৈরি হয়। সমসাময়িক দায়িত্বের পাশাপাশি নতুন কিছু উদ্ভাবন করে তা বাস্তবায়ন করে ফলাফল নিয়ে আসলেই একজন দক্ষ কর্মীর তকমা পাওয়া যায়।

১০ঃ সম্মানের আর অগ্রাধিকারে যার যতটুকু প্রাপ্য তাকে ততটুকুই দেওয়াঃ
প্রথমে একজন মানুষ পরে একজন কর্মী হিসেবে যার যতটুকু সম্মান আর অগ্রাধিকার পাওয়ার যোগ্যতা রয়েছে তাকে তার প্রাপ্য অনুযায়ী দেওয়া উচিত।অনেক ক্ষেত্রে একটু বেশি দিলেও কোন ক্ষতি নেই।  কেও হয়তো আমাকে সম্মান নাই করতে পারে কিন্তু তাকে তো আমার সম্মান দিতে বাধা নেই। এইভাবেই একজন আরেকজনকে সম্মান আর অগ্রাধিকার দিলে আস্তে আস্তে অন্যেরও ওই ব্যক্তির প্রতি আলাদা একটা জায়গা তৈরি হয়। আমি থেকে যদি তুমি, তোমরা, আপনি, আমরা এই শব্দতে প্রাধান্য দিতে পারি তাহলে অন্যেদের কাছে স্বয়ংক্রিয় ভাবেই একটা অবস্থান তৈরি হতে পারে।  সম্মান আর অগ্রাধিকার না পেয়েও কেন অন্যকে সম্মানিত করা উচিত তা বুঝার জন্য দেখে নিতে পারেন চমৎকার এই ভিডিওটা।
ইউটিউব লিংকঃ



কর্মক্ষেত্রে গ্রহনযোগ্যতার উপকারিতা;

কর্মক্ষেত্রে একজন মানুষের গ্রহনযোগ্যতা তৈরী যে সুবিদা;

প্রথমত, যাদের কর্মক্ষেত্রে গ্রহনযোগ্যতা তৈরী হয়, তারা খুব দ্রুত মানুষের মনে জায়গা করে নিতে পারে। যেকোন বিষয়ে সবার তাৎক্ষনিক সহযোগিতা পাওয়া যায় এবং কর্মক্ষেত্রে নিজের সেরাটা দিয়ে দ্রুত সময়ে ব্যক্তি এবং প্রাতিষ্ঠানিক অর্জনকে তরান্বিত করা যায়।

দ্বিতীয়ত, মানুষের সমালোচনা, পরনিন্দা থেকে রক্ষা পাওয়া যায় এবং অফিস পলিটিক্সের মত বেড়াজাল থেকে অনেকাংশেই মুক্ত থাকা যায়।

তৃতীয়ত, ম্যানেজমেন্টের একটা ভরসা তৈরী হয় এই সকল মানুষদের প্রতি। তাৎক্ষণিক অথবা বাৎসরিক মুল্যায়নের ভিত্তিতে ক্যারিয়ারে বড় বড় পালক যোগ হতে পারে বর্তমান অবস্থান, অর্থ আর অন্যান্য সুবিদার সমন্বয়ে।

লিখেছেন;

মোহাম্মদ আসাদুজ্জামান
অফিসার
মানব সম্পদ উন্নয়ন বিভাগ
ড্যাফোডিল ইন্টারন্যাশনাল ইউনিভার্সিটি 


2
Quran / আল্লাহর পরিচয়
« on: February 12, 2020, 10:46:58 AM »

বল,তিনি আল্লাহ একক। আল্লাহ কারো মুখাপেক্ষী নন (সবাই তার মুখাপেক্ষী)। তিনি কাউকে জন্ম দেননি, তাঁকেও জন্ম দেয়া হয়নি। আর কেউ তাঁর  সমকক্ষ নেই।

3
Hadith / ইসলামের সৌর্ন্দয
« on: February 11, 2020, 04:28:39 PM »
আবু হুরাইরা (রা:) হতে বর্র্র্র্র্র্র্র্র্র্র্র্র্ণিত, রাসুল সাল্লাল্লাহু আলাইহি ওয়া সাল্লাম বলেছেন: ইসলামের অন্যতম সৌন্দর্যের দিক হল, কোন ব্যক্তি অনার্থক আচরণ পরিত্যাগ করবে।
সহীহ,ইবনু মাজাহ-৩৯৭৬

4
Quran / অশ্লীলতা ছড়ানো নিষিদ্ধ
« on: February 11, 2020, 04:12:04 PM »
 
আল্লাহর বাণী:
যারা মুমিনদের মাঝে অশ্লীলতা ছড়িয়ে পড়–ক এটা পছন্দ করে,তাদের জন্য রয়েছে দুনিয়া ও আখিরাতে যন্ত্রণাদায়ক আযাব।
সূরা আন-নূর:আয়াত-১৯

5
Hadith / |নিজেকে সংবরণ করুন।
« on: February 11, 2020, 03:52:15 PM »
আবু হুরাইরা (রা:) হতে বর্ণিত, একব্যক্তি রাসুল সাল্লাল্লাহু আলাইহি ওয়া সাল্লাামকে বলেন: হে আল্লাহর রাসুল! আমাকে উপদেশ দিন। তিনি বললেন: তুমি রাগ করবে না। লোকটি কয়েকবার এ কথা বলতে লাগলেন,আর নবী সাল্লাল্লাহু আলাইহি ওয়া সাল্লাাম প্রত্যেক বারই (একই কথা) বললেন: তুমি রাগ করবে না।
বুখারী-৫৫৭৩
অপর একটি হাদীসে আবু হুরাইরা (রা:) বলেন, রাসুল সাল্লাল্লাহু আলাইহি ওয়া সাল্লাম বলেছেন: কুস্তির সময় যে ব্যক্তি অপরকে পরাজিত করতে পারে সে প্রকৃত বীর নয়,বরং রাগের সময় যে নিজেকে সংবরণ করতে পারে সে-ই হল প্রকৃত বীর।
মুসলিম-৫৫৭১

6
Personal management / 13 Signs of High Emotional Intelligence
« on: October 14, 2019, 07:16:47 PM »
In 1995, psychologist and science journalist Daniel Goleman published a book introducing most of the world to the nascent concept of emotional intelligence. The idea--that an ability to understand and manage emotions greatly increases our chances of success--quickly took off, and it went on to greatly influence the way people think about emotions and human behavior.

But what does emotional intelligence look like, as manifested in everyday life?

For the past two years, I've explored that question in researching my forthcoming book, EQ, Applied. In doing so, I've identified a number of actions that illustrate how emotional intelligence appears in the real world.

Here are 13 of them:

1. You think about feelings.
Emotional intelligence begins with what is called self- and social awareness, the ability to recognize emotions (and their impact) in both yourself and others.

That awareness begins with reflection. You ask questions like:


What are my emotional strengths? What are my weaknesses?
How does my current mood affect my thoughts and decision making?
What's going on under the surface that influences what others say or do?
Pondering questions like these yield valuable insights that can be used to your advantage.

2. You pause.
The pause is as simple as taking a moment to stop and think before you speak or act. (Easy in theory, difficult in practice.) This can help save you from embarrassing moments or from making commitments too quickly.

In other words, pausing helps you refrain from making a permanent decision based on a temporary emotion.

3. You strive to control your thoughts.
You don't have much control over the emotion you experience in a given moment. But you can control your reaction to those emotions--by focusing on your thoughts. (As it's been said: You can't prevent a bird from landing on your head, but you can keep it from building a nest.)

By striving to control your thoughts, you resist becoming a slave to your emotions, allowing yourself to live in a way that's in harmony with your goals and values.

4. You benefit from criticism.
Nobody enjoys negative feedback. But you know that criticism is a chance to learn, even if it's not delivered in the best way. And even when it's unfounded, it gives you a window into how others think.

When you receive negative feedback, you keep your emotions in check and ask yourself: How can this make me better?

5. You show authenticity.
Authenticity doesn't mean sharing everything about yourself, to everyone, all of the time. It does mean saying what you mean, meaning what you say, and sticking to your values and principles above all else.

You know not everyone will appreciate your sharing your thoughts and feelings. But the ones who matter will.

6. You demonstrate empathy.
The ability to show empathy, which includes understanding others' thoughts and feelings, helps you connect with others. Instead of judging or labeling others, you work hard to see things through their eyes.

Empathy doesn't necessarily mean agreeing with another person's point of view. Rather, it's about striving to understand--which allows you to build deeper, more connected relationships.

7. You praise others.
All humans crave acknowledgement and appreciation. When you commend others, you satisfy that craving and build trust in the process.

This all begins when you focus on the good in others. Then, by sharing specifically what you appreciate, you inspire them to be the best version of themselves.

8. You give helpful feedback.
Negative feedback has great potential to hurt the feelings of others. Realizing this, you reframe criticism as constructive feedback, so the recipient sees it as helpful instead of harmful.

9. You apologize.
It takes strength and courage to be able to say you're sorry. But doing so demonstrates humility, a quality that will naturally draw others to you.

Emotional intelligence helps you realize that apologizing doesn't always mean you're wrong. It does mean valuing your relationship more than your ego.

10. You forgive and forget.
Hanging on to resentment is like leaving a knife inside a wound. While the offending party moves on with their life, you never give yourself the chance to heal.

When you forgive and forget, you prevent others from holding your emotions hostage--allowing you to move forward.

11. You keep your commitments.
It's common nowadays for people to break an agreement or commitment when they feel like it. Of course, bailing on an evening of Netflix with a friend will cause less harm than breaking a promise to your child or missing a major business deadline.

But when you make a habit of keeping your word--in things big and small--you develop a strong reputation for reliability and trustworthiness.

12. You help others.
One of the greatest ways to positively impact the emotions of others is to help them.

Most people don't really care where you graduated from, or even about your previous accomplishments. But what about the hours you're willing to take out of your schedule to listen or help out? Your readiness to get down in the trenches and work alongside them?

Actions like these build trust and inspire others to follow your lead when it counts.

13. You protect yourself from emotional sabotage.
You realize that emotional intelligence also has a dark side--such as when individuals attempt to manipulate others' emotions to promote a personal agenda or for some other selfish cause.

And that's why you continue to sharpen your own emotional intelligence--to protect yourself when they do.

Sources: https://www.inc.com/justin-bariso/13-things-emotionally-intelligent-people-do.html

7
Technology / FUTURE BPO SERVICE WILL BE RUN BY RPA
« on: August 31, 2019, 01:27:49 PM »
Robotic Process Automation (RPA)
The only automation software for today’s enterprise


What is Robotic Process Automation?
Robotic Process Automation is the technology that allows anyone today to configure computer software, or a “robot” to emulate and integrate the actions of a human interacting within digital systems to execute a business process. RPA robots utilize the user interface to capture data and manipulate applications just like humans do. They interpret, trigger responses and communicate with other systems in order to perform on a vast variety of repetitive tasks. Only substantially better: an RPA software robot never sleeps, makes zero mistakes and costs a lot less than an employee.

How is RPA different from
other enterprise automation tools?

In contrast to other, traditional IT solutions, RPA allows organizations to automate at a fraction of the cost and time previously encountered. RPA is also non-intrusive in nature and leverages the existing infrastructure without causing disruption to underlying systems, which would be difficult and costly to replace. With RPA, cost efficiency and compliance are no longer an operating cost but a byproduct of the automation.

How does the Robotic Process Automation work?
RPA robots are capable of mimicking many–if not most–human user actions. They log into applications, move files and folders, copy and paste data, fill in forms, extract structured and semi-structured data from documents, scrape browsers, and more.

Implement fast, achieve ROI fast
An HR service provider from Europe was processing 2,500 sick leave certificates per month with an average handling time of four minutes per item. Within three weeks they implemented an RPA solution and achieved 90% process automation. The RPA robot extracts data from a transaction in SAP, inserts the information into the customer’s systems, and prints it. The HR service provider achieved a return-on-investment within six months, with error rates reduced to 0%, manual effort reduced to 5%, and processing time reduced by 80%.

Reduce effort in the back office
A global retailer was using its store closing reports to validate closing information for each of its registers across hundreds of stores. The store’s employees used a manual and sluggish process to pull up these reports. By automating the process the store freed up its employees to now focus on more customer-centric activities. The RPA robots now move the closing reports to one server, then read and consolidate the needed information for the store’s closing reports.

Improve customer service in the front office
A trade credit insurance company with over 50,000 clients worldwide automated the credit limit request underwriting process. Underwriters were previously gathering information manually, from internal (Risk & Policy) to external (Customer Site, Google News) sources. With RPA, they saved 2,440 hours of human work a month. Employees now use that time to work directly with customers.

What are the business benefits of RPA?
Robots are here to stay. The faster you harvest their potential, the faster you create a competitive edge for your business. Robotic Process Automation delivers direct profitability while improving accuracy across organizations and industries. Enabling RPA to handle any processes will not only transform and streamline your organization’s workflow. It will allow for superior scalability and flexibility within the enterprise, doubled by the fast, tailored response to specific needs. Software robots are easy to train and they integrate seamlessly into any system. Multiply them, and instantly deploy more as you go. They constantly report on their progress so you can go even bigger and better by using operational and business predictability while improving strategically.

Better accuracy
Robotic Process Automation software robots are programmed to follow rules. They never get tired and never make mistakes. They are compliant and consistent.

Improved compliance
Once instructed, RPA robots execute reliably, reducing risk. Everything they do is monitored. You have the full control to operate in accordance with existing regulations and standards.

Fast cost savings
RPA can reduce processing costs by up to 80%. In less than 12 months, most enterprises already have a positive return on investment, and potential further accumulative cost reductions can reach 20% in time.

Super scalable
Across business units and geographies, RPA performs a massive amount of operations in parallel, from desktop to cloud environments. Additional robots can be deployed quickly with minimal costs, according to work flux and seasonality.

Increased speed and productivity
Employees are the first to appreciate the benefits of RPA as it removes non-value-add activities and relieves them from the rising pressure of work.

Expand your automation footprint with Enterprise RPA
Enterprise Robotic Process Automation is the disruptive force in digital transformation. It is the obvious next big step in markets around the globe. Why is this happening? Because RPA is covering a widening range of enterprise processes and delivering more competitive advantages. Enterprise RPA delivers powerful outcomes at unlimited scale, helping companies become digital businesses faster and gain a valuable advantage on their path to AI.

The enterprise RPA market is growing at a CAGR of 65%, from nascent in 2016 to $3 billion in 2021. Likely higher. By 2021, Forrester estimates there will be more than 4 million robots doing office and administrative work as well as sales and related tasks. If adoption continues at this pace, how soon do you think RPA will achieve near-universal adoption? Time to act is now.

Defining Enterprise RPA
A research study by Everest Group, 2018
This is what you can expect from Enterprise RPA, as conveyed by analysts and decision-makers in leading industries. See what enterprises at different stages of adoption maturity think and what they specifically consider to be a best-fit enterprise RPA solution.

Source: https://www.uipath.com/rpa/robotic-process-automation

8
Informative sir, Thanks for sharing...

9
Coming Out of the BOX / Re: Reposition the Box: New Concept
« on: February 06, 2019, 12:18:40 PM »
Informative sir, Thanks for sharing...

10
Career Planning / Additional key skills that graduate recruiters look for
« on: February 06, 2019, 12:17:16 PM »
Think you’ve got the top 10 covered? If you can show your mastery of a further five key skills – managing ambiguity, resilience, analytical skills, entrepreneurial skills and IT skills – you’ll be even better placed to land the graduate job you want.

Managing ambiguity
Our advice explains what is meant by managing ambiguity and why it is a particularly important skill in complex, fast-changing environments, such as the retail sector.

Resilience
Graduate employers look for resilience in their recruits because it enables employees to cope with change, problems and stress. Find out how to develop your resilience and how employers assess it during the recruitment process.

Analytical skills
Analytical skills enable you to work with different kinds of information, see patterns and trends and draw meaningful conclusions. Analytical skills are often assessed using aptitude or psychometric tests.

Enterprise and entrepreneurial skills
Spotting gaps in the market, suggesting ways to improve processes, or coming up with new ideas are all signs of an entrepreneurial approach. You don’t have to set up your own business to make use of your enterprise skills; many employers will be looking out for graduate recruits with these qualities.


IT skills
The best way to demonstrate your IT skills to employers is to show that you have been able to use them to achieve something, and you can demonstrate this with examples from your studies, extracurricular activities or work experience.


Sources: https://targetjobs.co.uk/careers-advice/career-planning/273051-the-top-10-skills-thatll-get-you-a-job-when-you-graduate

11
Career Opportunity / To Ten (10) Career Skills
« on: February 06, 2019, 12:07:22 PM »
What are the top 10 skills that'll get you a job when you graduate?

Have you got the key skills graduate employers look for? You'll need to give examples of these essential competencies in your job applications and interviews to impress recruiters and get hired.

Graduate employers place a lot of emphasis on finding candidates with the right skills and competencies for their organisations. Depending on the career sector and profession you choose to work in, there could be very specific skills, abilities and knowledge needed to do the job. However, complementing these are general competencies and behaviours that are essential for successful working. These are the key employability skills – the core skills that will make you effective at work, whatever job you do. They are sometimes known as transferable skills because you develop them over time and take them with you as your career develops; think of them as your passport to career success. You'll need to draw on your work experience to give evidence of these skills.

1. Commercial awareness (or business acumen)
This is about knowing how a business or industry works and what makes a company tick. Showing that you have an understanding of what the organisation wants to achieve through its products and services, and how it competes in its marketplace.

2. Communication
This covers verbal and written communication, and listening. It's about being clear, concise and focused; being able to tailor your message for the audience and listening to the views of others.

3. Teamwork
You'll need to prove that you're a team player but also have the ability to manage and delegate to others and take on responsibility. It's about building positive working relationships that help everyone to achieve goals and business objectives.

4. Negotiation and persuasion
This is about being able to set out what you want to achieve and how, but also being able to understand where the other person is coming from so that you can both get what you want or need and feel positive about it.

5. Problem solving
You need to display an ability to take a logical and analytical approach to solving problems and resolving issues. It's also good to show that you can approach problems from different angles.

6. Leadership
You may not be a manager straight away, but graduates need to show potential to motivate teams and other colleagues that may work for them. It's about assigning and delegating tasks well, setting deadlines and leading by good example.

8. Perseverance and motivation
Employers want people to have a bit of get-up-and-go. Working life presents many challenges and you need to show employers that you're the kind of person who will find a way through, even when the going gets tough... and stay cheerful-ish.

9. Ability to work under pressure
This is about keeping calm in a crisis and not becoming too overwhelmed or stressed.

10. Confidence
In the workplace you need to strike the balance of being confident in yourself but not arrogant, but also have confidence in your colleagues and the company you work for.

Source From: https://targetjobs.co.uk/careers-advice/career-planning/273051-the-top-10-skills-thatll-get-you-a-job-when-you-graduate

12
Thank you very much for sharing that. It was a fantastic post ever I read on the forum.

13
Informative... :)

Pages: [1]