Faculties and Departments > Business Administration

Branding Bangladesh: time to go for an integrated policy

<< < (3/26) > >>

Md. Khairul Bashar:

রিপলি’স কার্টুনে রূপকথা (বাঁয়ে)

বিস্ময়কর বিভিন্ন ঘটনা সংরক্ষণ ও প্রকাশের জন্য বিশ্বখ্যাত প্রতিষ্ঠান রিপলিস বিলিভ ইট অর নটের কার্টুনে স্থান পেয়েছে বাংলাদেশের ছয় বছর বয়সী রূপকথা—যার পুরো নাম ওয়াসিক ফারহান।
যুক্তরাষ্ট্রের কার্টুনিস্ট রবার্ট রিপলির নামে চালু হওয়া রিপলিস বিলিভ ইট অর নট! সারা বিশ্বের বিভিন্ন আশ্চর্যজনক ঘটনার স্বীকৃতি দিয়ে থাকে। এসব নিয়ে করা হয় সংবাদপত্রের প্যানেল সিরিজ, রেডিও এবং টেলিভিশন আয়োজন। এ ছাড়া এর অন্যান্য কার্যক্রমের মধ্যে রয়েছে চেইন মিউজিয়াম, কমিক বই ইত্যাদি। ২৫ নভেম্বর রিপলিস কার্টুন সিরিজে প্রকাশিত হয়েছে ঢাকার ওয়াসিক ফারহানের কার্টুন (www.ripleys.com/weird/videos-and-oddities/ripleys-syndicated-cartoons/cartoon-11-25-2012)।

মাত্র ছয় বছর বয়সে কম্পিউটার প্রোগ্রাম লেখার কৃতিত্ব হিসেবে এ তালিকায় যুক্ত হয়েছে রূপকথার নাম। ‘ওয়ান্ডার বয়’ শিরোনামে প্রকাশিত কার্টুনটিতে দেখানো হয়েছে ল্যাপটপে কাজ করছে রূপকথা, আর লেখা রয়েছে ‘বাংলাদেশের ওয়াসিক ফারহান রূপকথা। মাত্র ছয় বছর বয়সে যে কম্পিউটার সফটওয়্যার প্রোগ্রাম করতে পারে!’। রূপকথা গতকাল মঙ্গলবার প্রথম আলোকে জানায়, ‘ভালো লাগছে আমার ছবি দেখে। আরও ভালো করতে চাই।’ রূপকথার এই তথ্য রিপলিসে জমা দিয়েছেন তার মা সিনথিয়া ফারহিন।

রিপলিসের পরবর্তী বইতেও যুক্ত হচ্ছে রূপকথার কার্টুনটি। এ বিষয়ে রিপলিস পাবলিশিংয়ের জ্যেষ্ঠ গবেষক জেমস প্রাউড এক চিঠিতে জানিয়েছেন, ‘ইতিমধ্যে আমরা রূপকথার কার্টুনটি প্রকাশ করেছি। এর পাশাপাশি আমাদের পরবর্তী প্রকাশিত বইয়েও বিষয়টি যুক্ত করব।’ সিনথিয়া ফারহিন প্রথম আলোকে বলেন, ‘অনেক ভালো লাগছে। এমন ভালো কিছু একটার অপেক্ষায় ছিলাম অনেক দিন ধরেই। এটা একটা বড় অর্জন বলে আমি মনে করি।’
মাত্র তিন বছর বয়স থেকে অভিজ্ঞ ব্যবহারকারীর মতো কম্পিউটারে বেশ দক্ষতা অর্জন করে রূপকথা। কম্পিউটার শেখে আরও আগে। রূপকথার বাসা ঢাকার নিকেতন এলাকায়। তার বাবা ওয়াসিম ফারহান একজন ব্যবসায়ী।

সূত্রঃ http://www.prothom-alo.com/detail/date/2012-11-28/news/308909

TOFAZZAL:
In this document, you will get the details of all the documents (name and short link).

Modification rights to ADMINS ONLY.

MUST READ DOCUMENTS FOR EVERYONE

WELCOME
http://on.fb.me/WelcomeSchBD

FAQ - Frequently Asked Questions
http://on.fb.me/FAQSchBD

Preparation for Higher Study
http://on.fb.me/PrepHigherStudy

Study/Fund Finder links
http://on.fb.me/StudyFinder

====================================================
USEFUL DOCUMENTS

Recent Vacancies/Deadlines
http://on.fb.me/RecentVacancies

Undergraduate Scholarships
http://on.fb.me/UndergradSch

Recommended Do's and Don'ts while asking a scholarship
http://on.fb.me/RecomDo

SOP sample:: More than 60 sop sample
http://on.fb.me/SOPsample

Standardized Test
http://on.fb.me/StdTests

General Links
http://on.fb.me/GenLinks

Success Stories
http://on.fb.me/SchBDSuccess

=====================================================
SUBJECT SPECIFIC SCHOLARSHIPS
It's hard to compile subject specific scholarship documents. In this section, you will find some information on some specific subjects. For other subjects please search in the country specific documents.

Subject-wise info (Not completed yet)
http://on.fb.me/SubjectsSch

All about MBA
http://on.fb.me/MBASch

Textile and related discipline
http://on.fb.me/TextileRelatedSch

Biotechnology and Genetics
http://on.fb.me/BiotechGen

=====================================================

COUNTRY SPECIFIC SCHOLARSHIPS

NORTH AMERICA
 
Dream America :)
http://on.fb.me/SchUS

Scholarship in Canada
http://on.fb.me/CanadaSch
=========================

EUROPE
 
Erasmus Mundus
http://on.fb.me/ErasmusMundusSch

UK funding opportunities
http://on.fb.me/UKScholarships

Scholarships in Ireland
http://on.fb.me/IrelandSch

Opportunities in the Netherlands
http://on.fb.me/DutchSch

Higher Studies in Belgium
http://on.fb.me/SchBelgium

Scholarships in Germany
http://on.fb.me/GermanySch

Study in Italy
http://on.fb.me/ItalySch

Higher Studies in Austria
http://on.fb.me/SchAustria

What about Sweden?
http://on.fb.me/SwedenSch

Scholarships in Norway
http://on.fb.me/NorwaySch

Denmark
http://on.fb.me/DenmarkSch

Scholarships in Finland
http://on.fb.me/FinlandSch

Scholarships in Switzerland
http://on.fb.me/SwissSch

Russian Government Scholarship
http://on.fb.me/RussiaSch

==========================
ASIA AND AUSTRALIA

সিঙ্গাপুরে উচ্চশিক্ষা, স্কলারশীপ এবং অন্যান্য
http://on.fb.me/SingaporeSch

Higher Studies New Zealand
http://on.fb.me/NewZealandSch

What Australia has to offer
http://on.fb.me/AustraliaSch

Studying In Australia in self finance
http://goo.gl/FxnEu

Higher Studies in South Korea
http://on.fb.me/SouthKoreaSch

International Organizations Scholarships
http://on.fb.me/IntOrgSch

Korean Govt. Scholarship Program (NIIED-KGSP)
http://goo.gl/fuMtN

MALAYSIA
http://on.fb.me/MalaysiaSch

Various Govt. scholarships for Bangladeshis
http://on.fb.me/GovtSch

Scholarships in Japan
http://on.fb.me/JapanSch

Let's talk about China
http://bit.ly/ChinaSch

============
List of Documents: http://on.fb.me/docsList

tamim_saif:
When seasonal changes affect food availability, omnivores like blue monkeys adapt by changing their diets, but such nutritional changes may impact female reproduction, according to research published November 28 in the open access journal PLOS ONE by Steffen Foerster from Barnard College, and colleagues from Columbia University and the Smithsonian Institution. The authors found that levels of fecal glucocorticoids (fGC), a stress marker, increased when female monkeys shifted their diet towards lower quality fallback foods, whereas the levels decreased when the monkeys had access to preferred foods like insects, fruits and young leaves.

They also found that lactating females and those in the later stages of pregnancy showed greater increases in the stress marker than females who were not in these stages of reproduction. According to the authors, their results suggest that these seasonal changes in food availability may affect inter-birth intervals in these primates, and also affect the timing of infant independence from mothers.

Foerster adds, ""While it was interesting to find that even subtle changes in dietary composition may have strong effects on female reproductive decisions, it is equally noteworthy that social stress was almost entirely absent from blue monkey societies. Our study makes the point that integrating behavioral, ecological, and hormonal measures can reveal adaptive behavioral and reproductive strategies that would otherwise be difficult to discern."

tamim_saif:
ScienceDaily (Nov, 2012) — Cancer and stress go hand-in-hand, and high stress levels can lead to poorer health outcomes in cancer patients. The Jefferson-Myrna Brind Center of Integrative Medicine combined creative art therapy with a Mindfulness-based Stress Reduction (MBSR) program for women with breast cancer and showed changes in brain activity associated with lower stress and anxiety after the eight-week program. Their new study appears in the December issue of the journal Stress and Health.

tamim_saif:
Source: ScienceDaily (Nov. 23, 2012)
 
Research Highlight -- Virtual learning via cyber space.
Researcher Rasaya Marimuthu and his team from Universiti Teknologi MARA conducted a study to determine the online learning strategies of male and female students in an English Language course.

Utilizing computers as a tool in education appears to be gaining momentum. There appears to be varying levels of interest in this method of online learning. This study attempted to investigate the relationship and differences (if any) of five variables, motivation, self monitoring, internet literacy, internet anxiety and concentration of students when engaging in online studying.

The study showed that there were no significant differences in the online learning experiences between male and female students. However, there existed correlations among some of the variables and also according to their gender. This study revealed that the respondents both male and female exhibited high levels of motivation, degree of self -monitoring, level of internet literacy and level of concentration when engaged in online learning.

As for the correlation effects of the five variables, the motivation in online learning had a significantly high positive correlation with self-monitoring in online learning. When comparison of the five variables according to gender was made, the results revealed that male and female students did not show any significant differences for the variables of motivation, self-monitoring, a higher level of internet literacy and also better levels of concentration when engaged in online learning.

The study appears to indicate that both male and female students in this study engaged in the same levels of motivation, self monitoring, internet literacy, internet anxiety and concentration in online studying. This study indicates that both male and female students are equally receptive to online learning.

This research was presented at the: 6th International Conference on University Teaching and Learning- Malaysia.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version